Digitaal bureau Freshheads lanceert take twenty one

TILBURG, 3 september 2019 – Vandaag is een bijzondere dag voor Freshheads. Het digitale bureau uit Tilburg lanceert een nieuw label. Onder de naam ‘take twenty one’ helpen Evert Hilhorst en Gijs van Zon organisaties grip te krijgen op innovatie.
Take twenty one is er voor organisaties die de ambitie en motivatie hebben om te innoveren, maar een zetje nodig hebben. “Door een overvloed aan methodieken en een gebrek aan structuur, lopen initiatieven voor innovatie regelmatig vast, met onnodig hoge kosten en vertraging als gevolg”, aldus Gijs van Zon, strateeg bij Freshheads en medeoprichter van take twenty one. “Dat is zonde. Daarom bieden wij diensten die zorgen voor structuur, snelheid en houvast. Als eerste de praktijkanalyse, waarbij we kijken waar pijnpunten, maar vooral kansen liggen voor innovatie. Als tweede helpen we bij het bouwen van innovatieteams, door mee te draaien en onze expertise te delen. En als laatste coachen we vernieuwers, zodat teams zelfstandig kunnen blijven vernieuwen.”
Freshheads versus take twenty one
Het verschil tussen Freshheads en het nieuwe label? Freshheads helpt organisaties om innovatie te versnellen, door kansen te ontdekken, en digitale diensten te valideren en ontwikkelen. Take twenty one helpt juist om innovatie aan te wakkeren en het een vaste plek te geven binnen organisaties. Hierbij staat praktische begeleiding rondom het proces van innovatie centraal. “We gaan direct aan de slag vanuit een aanpak waarbij klantbehoeften, een aanhoudende nieuwsgierigheid en een heldere, iteratieve werkwijze centraal staat”, aldus Evert Hilhorst.
Design als strategie
“Innoveren is abstract en voor elke organisatie anders”, legt Wout Withagen, directeur van Freshheads, uit. “Evert en Gijs hebben beiden al meer dan tien jaar ervaring als design strateeg bij Freshheads, waarbij ze zich inzetten voor onder andere Interpolis en TBI. Zij zijn de juiste personen om innovatie concreet en praktisch te maken, door het gewoon te doen.” De ondersteuning van take twenty one is overigens altijd van tijdelijke aard. Gijs: “Wij geloven dat elke organisatie zelf moet kunnen innoveren, zonder afhankelijk te zijn van derden. Daarom implementeren we een toegewijd proces en zorgen we dat je het als organisatie zelf kunt blijven uitvoeren. Beloofd.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.