Industry Wire

Geplaatst door PXL.Widgets Heroes

Digitale kweekvijver van Endeavour Group breidt uit

Een crisis kost veel bedrijven de kop, maar biedt ook kansen. Zo bleek de financiële crisis een vruchtbare bodem voor unicorns als Airbnb, Slack en Dropbox. Als we terugkijken, zal ook de crisis waar we nu in zitten een gouden tijdperk zijn voor techbedrijven.

Voor digital agency PXL.Widgets, onderdeel van Endeavour Group, des te reden meer om haar droom verder uit te bouwen. Matthijs Kruijer (managing director): “wij willen dé kweekvijver van Nederland voor techtalent worden”. Na het winnen van de ‘stagebedrijf van het jaar’ prijs, introduceren zij nu PXL.Widgets Heroes. Onder begeleiding van diverse senior developers doorlopen nauwkeurig geselecteerde high potentials een intensief opleidingsprogramma, waarna de zogenaamde Heroes als frontend developer aan de slag kunnen. Dit zal bij PXL.Widgets zijn, of voor een vriendelijk tarief bij andere organisaties.

PXL.Widgets Heroes werkt nauw samen met het vergelijkbare en succesvolle Online Koplopers. Beide zijn onderdeel van Endeavour Group, waarbinnen Online Koplopers een kweekvijver is voor de nieuwe generatie digital marketeers. ‘jonge digitale talenten hebben vaak een gat tot de arbeidsmarkt omdat zij in het huidige opleidingswezen onvoldoende worden klaargestoomd voor de praktijk. De digitalisering raakt nu helemaal in een stroomversnelling, dus onze missie om dit gat te verkleinen is relevanter dan ooit.’, aldus Johan Meulendijks, oprichter van PXL.Widgets Heroes en Martijn van Royen, oprichter van Online Koplopers.

Medio juli van dit jaar is het opleidingstraject voor de eerste high potentials van PXL.Widgets Heroes begonnen en de eerste geïnteresseerde organisaties hebben zich al aangediend. De war for talent blijft kennelijk doorgaan, Corona-crisis of niet.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht