Geplaatst door bpost

De directie van bpost en de sociale partners hebben een collectieve arbeidsovereenkomst afgesloten voor de periode 2023-2024

De directie van bpost en de sociale partners hebben in het Paritair Comité een akkoord bereikt over een nieuwe collectieve arbeidsovereenkomst. De cao is een positief antwoord op de eisen van de medewerkers en de uitdagingen waar bpost voor staat.

De maatregelen in de cao zijn er in de eerste plaats op gericht om de jobs op het terrein aantrekkelijker te maken, door onder meer onze koopkracht te vergroten. De directie bevestigt ook het behoud van de tewerkstelling in het bedrijf.

Evenals bij eerdere cao’s werden er overeenkomsten gesloten over de mogelijke betaling van een niet-recurrente bonus gekoppeld aan de resultaten in 2023 en 2024. Er is ook een reeks maatregelen voorzien om het welzijn van de medewerkers te verbeteren.

Jos Donvil, CEO bpost Belgium : « De cao 2023-2024 biedt garanties voor zowel de medewerkers als het bedrijf zelf. Het welzijn van ons personeel staat centraal in deze overeenkomst. Via deze cao garandeert bpost een kwaliteitsvolle tewerkstelling voor al zijn medewerkers en ondanks de moeilijke financiële context gaat er ook een bijzondere aandacht naar de verhoging van hun koopkracht. Tegelijkertijd zorgt de cao ervoor dat bpost een gezond bedrijf kan blijven, dat flexibel kan inspelen op de verwachtingen van zijn klanten en de burgers. »