Industry Wire

DPD Pakketservice schenkt container aan Cor Unum om te gebruiken als expositie- en verkoopruimte

Best, 6 september 2013 – DPD Pakketservice schenkt keramisch designproducent Cor Unum een gebruikte industriële verplaatsbare container die als unieke expositie- en Pop-Up store dient voor de keramiekcollectie van hun ontwerpers. Speciaal voor het 60-jarige jubileum reist deze mobiele galerie de komende tijd naar beurzen en culturele evenementen op diverse locaties in Nederland en zelfs naar de Salone di Mobile beurs in Milaan. DPD zorgt hierbij ook voor het transport van de container. De officiële opening vindt vandaag plaats door burgemeester Ton Rombouts tijdens het culinair evenement Bourgondisch ‘s-Hertogenbosch.

Het idee voor het gebruiken van de container voor de collectie van Cor Unum is ontstaan uit een co-creatie sessie met Cor Unum eind vorig jaar. De pakketvervoerder organiseerde deze sessies met als doel om tot duurzame, geïntegreerde oplossingen te komen voor de logistieke sector. Het hergebruiken van middelen is hier onderdeel van, wat goed past bij het duurzaamheidsbeleid van DPD.

Een nieuw jasje
Door de container, die eerder werd gebruikt om pakketten te vervoeren, in een nieuw jasje te steken, kan het nu voor nieuwe doeleinden worden gebruikt. Robert van Straaten, directeur Marketing & Sales: “Ik ben erg trots op het feit dat onze container nu opnieuw wordt gebruikt als expositieruimte voor Cor Unum. Wij kijken bij DPD altijd naar manieren om middelen opnieuw in te zetten, en dat is hier op zeer creatieve wijze goed gelukt”. Naast dat duurzaamheid belangrijk is voor DPD, wil de pakketvervoerder met deze initiatieven ook lokaal ondernemerschap stimuleren.

Cor Unum

De keramiekproducent is in 1953 begonnen als een lokaal bedrijf dat als sociale werkplaats diende. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid van lokaal bedrijf tot internationaal designlabel en dient het als werkplaats voor ontwerpers. De collectie van Cor Unum zal voor het eerst zichtbaar zijn op de officiële opening van Bourgondisch ‘s-Hertogenbosch op 6 september. De locaties van de expositie zijn te vinden op: www.corunum-ceramics.nl

Over DPD
DPD Pakketservice is verantwoordelijk voor het verwerken van meer dan twee miljoen pakketten per dag in een hecht internationaal netwerk en is daarmee één van de grootste dienstverleners op het gebied van logistiek in Europa. Het DPD-netwerk in Nederland is 100% eigendom van GeoPost, dochteronderneming van de Franse La Poste groep en de tweede pakket- en expressdienstverlener van Europa. Wereldwijd werkt DPD vanuit 800 locaties in 40 landen. DPD streeft naar een optimale bedrijfsvoering in combinatie met duurzaamheid. In het kader daarvan is Total Zero geïntroduceerd, waarbij alle pakketten CO-neutraal bezorgd worden zonder extra kosten voor klanten. Meer informatie over DPD kunt u vinden op: www.dpd.nl.

Over GeoPost
GeoPost, dochteronderneming van de Franse La Poste groep, is een belangrijke speler op de expressmarkt in Europa. Voor het vervoer van pakketten voor meer dan 300.000 klanten van en naar meer dan 230 landen maakt Geopost gebruik van het eerste klas DPD-netwerk en -vestigingen in heel Europa. GeoPost is met een jaaromzet van circa EUR 3.7 miljard in 2011 marktleider in Frankrijk en de tweede pakket- en expressgroep van Europa. Sinds 2011 neemt GeoPost deel in Green Freight Europe (GFE), samen met verschillende marktspelers zoals internationale verschepers, vervoerders, retailers en verenigingen. GFE streeft ernaar erkend te worden als het toonaangevende, onafhankelijke en vrijwillige programma om wegtransport in Europa te verduurzamen. Meer informatie over GeoPost kunt u vinden op: www.geopostgroup.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht