Geplaatst door Dropbox

Dropbox en Intel werken samen aan databescherming

Amsterdam – Dankzij een vergaande integratie met Intel biedt Dropbox ingebouwde tweefactorauthenticatie aan Dropbox-gebruikers die werken op pc’s met Intel Core-processors van de zevende generatie. Deze samenwerking volgt op de continue inspanningen van Dropbox om de veiligheid van zijn oplossingen te versterken en te vereenvoudigen. Voorbeelden daarvan zijn de doorlopende verbeteringen van de infrastructuur en het ontwikkelen van tools om gebruikers en teams te helpen hun informatie beter te beschermen, zoals de ondersteuning voor Universal 2nd Factor (U2F) security keys, die in 2015 werd uitgerold.
De samenwerking met Intel maakt het gebruik van tweefactorauthenticatie eenvoudiger. Hoewel tweefactorauthenticatie veel aanvallen op online accounts kan voorkomen, ervaren veel gebruikers het gebruik ervan als te complex. Traditionele methoden maken gebruik van USB-sleutels, mobiele verificatie-apps of sms-berichtcodes in aanvulling op wachtwoorden. Met deze nieuwe integratie kunnen gebruikers die inloggen op de Dropbox-website, profiteren van de security-sleutels die in de nieuwere Intel Core-processors zijn ingebouwd. Dat betekent meer veiligheid en minder complexiteit.
Rick Echevarria, Vice President, Software & Services Group en General Manager, Platforms Security Division bij Intel, zegt: “Deze samenwerking maakt security makkelijker en toegankelijker voor Dropbox-gebruikers op Intel-pc’s die gebouwd zijn met zevende generatie Intel Core-processors. We waarderen onze samenwerking met Dropbox, dat net als Intel, gefocust is op gebruikerservaringen waarin een balans wordt gezocht tussen security en gebruikersgemak op de pc.”
De tweefactorauthenticatie komt op korte termijn beschikbaar. Dropbox is blij met wederom een nieuwe manier waarmee gebruikers zich kunnen beschermen tegen diefstal van wachtwoorden en persoonsgegevens.
—————————-
Lees hier het Engelstalige blog.
Meer informatie over veilig internetten en identiteitsbescherming.
Over Dropbox
Het is de missie van Dropbox om de manier waarop mensen werken en samenwerken te vereenvoudigen. Met meer dan 500 miljoen gebruikers over de hele wereld, bouwen we aan ’s werelds eenvoudigste en meest krachtige samenwerkingsplatform.
Het hoofdkantoor van Dropbox is gevestigd in San Francisco. Overige kantoren staan in Austin, New York, Seattle, Washington D.C., Dublin, Herzliya (Israël), Londen, Parijs, Sydney en Tokyo. Dropbox voert onder ander de volgende producten: Dropbox Basic, Dropbox Pro, Dropbox Business en Dropbox Enterprise