Geplaatst door DSD Europe

DSD Europe nu al succesvol in DACH-regio met softwaredistributieplatform

Rosmalen, 25 juni 2019 – Het distributieplatform van DSD Europe is beschikbaar in meerdere talen, waaronder Duits. Verschillende Duitstalige IT-resellers zijn dan ook al bekend met het DSD-platform, maar een accountmanager als aanspreekpunt in hun moedertaal ontbrak hierin nog. Tot in september 2018 Valérie Vernout werd aangesteld als accountmanager voor de DACH-regio: Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Zij is verantwoordelijk voor acquisitie, business development en verdere groei in de DACH-regio. Een investering die nog geen driekwart jaar later resulteert in een groei van 53%!

Duitstalige IT-resellers kunnen via het DSD-platform softwarelicenties (ESD’s) inkopen van meer dan 25 softwaremerken. Door in te kopen via het platform is een IT-reseller te allen tijde verzekerd van legitieme software, die wij 24/7 direct digitaal leveren. Dit klinkt misschien vanzelfsprekend, maar de markt van tweedehands en misbruikte software is gigantisch in Duitsland. Met het afnemen van software via het DSD-platform voorkomen IT-resellers dat eindgebruikers met geblokkeerde softwarelicenties bij hen terugkomen.

Om de naamsbekendheid van DSD Europe te verhogen, is er onder andere een overeenkomst met ITscope gesloten. Op dit vergelijkingsplatform met soft- en hardware is sinds kort het digitale aanbod van DSD Europe te vinden, zodat Duitstalige
IT-resellers het aanbod eenvoudig en snel kunnen vergelijken met andere distributeurs.

Remo Sievi, directeur bij Emodata AG, is sinds 2013 een tevreden gebruiker van het DSD-platform. “DSD Europe heeft ons overtuigd met aantrekkelijke prijzen, snelle levering en flexibele betalingsmogelijkheden. Het platform heeft een duidelijke structuur en faciliteert het verlengen van licenties. Bij vragen of opmerkingen is het supportteam goed bereikbaar en handelt snel. Voor ons is de samenwerking met DSD Europe een echte win-win situatie!”, aldus Remo Sievi.

Het DSD-platform is op een dusdanige manier ingericht, dat een IT-reseller zelf software kan inkopen, beheren en activeren bij de eindgebruiker. Mocht er toch support nodig zijn dan staat Valérie Vernout klaar om onze Duitstalige IT-resellers via de live chat, skype, e-mail of telefoon van feedback te voorzien.

De DACH-regio is voor ons een belangrijke focusmarkt met veel kennis en innovatie op het gebied van softwarelicenties en cloud services,” aldus Thijs van de Moosdijk, oprichter en algemeen directeur van DSD Europe. “Het Duitse softwarelandschap hecht erg veel waarde aan kwaliteit en betrouwbaarheid. Dit zijn kernwaarden die ik als accountmanager mijn klanten kan en wil bieden. DSD Europe expandeert momenteel sterk op internationaal vlak en ik kijk ernaar uit om in de komende tijd verdere groei in de DACH-regio te realiseren,” vult Valérie Vernout, accountmanager DACH bij DSD Europe, aan.

Nu het eerste driekwart jaar met een succesvolle start is afgerond, zal DSD Europe het aankomende jaar verder investeren in het promoten van het DSD-platform in de hele
DACH-regio. Zo zal het assortiment verder uitgebreid worden om nog beter op de vraag van de klant in te spelen en cross-selling te genereren. Op korte termijn worden verschillende cloud services aan het huidige aanbod in het platform toegevoegd.

####

Over DSD Europe

DSD biedt een uniek platform voor de digitale distributie van software, voor IT-resellers en MSP’s. Software en cloud services worden 24/7 online aangeboden en altijd direct geleverd. Dankzij een eigen ontwikkelingsteam kan DSD inspelen op de snelle en veeleisende markt. Het DSD-platform is een bewezen concept met een dagelijkse groei in zowel het aantal gebruikers als de techniek. Het DSD-concept wordt in vijf landen geëxploiteerd en bedient in totaal meer dan 5.500 resellers. Meer informatie op: dsdeurope.com.