Industry Wire

Geplaatst door e-Spirit 

Duitse schoenengigant kiest voor e-Spirit

Amsterdam, 12 augustus 2019 – e-Spirit, leverancier van het FirstSpirit Digital Experience Platform (DXP), heeft LaShoe, de grootste online schoenenverkoper in Duitsland voor mensen met gevoelige voeten, als klant opgetekend.

De Duitse schoenenreus staat aan de vooravond van Europese expansie en e-commerce speelt hierbij een belangrijke rol. Door gebruik te maken van FirstSpirit kan LaShoe de digitale ervaring van klanten verbeteren met inspirerende content. De ‘Omnichannel Manager’ stelt de marketeers van LaShoe bovendien in staat om ervaringen te bekijken en te bewerken voor elk kanaal, zoals websites, mobiele apparaten, progressive webapps, digitale borden, informatiekiosken en IoT-gerelateerde apparaten. Het aankoopproces wordt zo versneld.

Het hybride content management systeem (CMS) van e-Spirit wordt bij LaShoe geïntegreerd met handelsplatform Spryker. De functionaliteit van Spryker wordt door de integratie onder andere uitgebreid met content management en functies voor omnichannel marketing. De contentmodules van FirstSpirit (waaronder fotogalerijen, blogs en video’s) zijn vooraf geconfigureerd en helpen digitale marketeers eenvoudig unieke gebruikerservaringen te creëren.

“De meest succesvolle e-commercebedrijven zijn degenen die personalisatietechnologie gebruiken. Door gebruik te maken van Spryker in combinatie met e-Spirit wordt het voor LaShoe makkelijk om klanten via elk kanaal op maat gemaakte informatie aan te bieden. De klantreis wordt zo verbeterd en dat leidt tot een betere klantloyaliteit en meer verkoop,” aldus Matthias Meijer, manager Benelux van e-Spirit.

##

Over e-Spirit

E-spirit is een aanbieder van een digital experience platform en richt zich speciaal op het optimaliseren van buyer journeys. e-Spirit is opgericht in 1999 en is onderdeel van de Adesso Group. Het bedrijf heeft kantoren op zestien locaties in Duitsland, de Verenigde Staten, Groot Brittannië, Benelux, Oostenrijk en Zwitserland. Klanten zijn onder andere BASF, s. Olivier, Hugo Boss, Commerzbank, L’Oreal Luxe, MAN, Media Saturn en Rijksportaal.

Kijk voor meer informatie op www.e-spirit.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht