Geplaatst door E-Quality PR, Media & Services

​EcoFlow blijft groeien met de lancering van zijn PowerStream Plug & Play zonnepaneel systeem en de opening van zijn Europese hoofdkantoor in Düsseldorf

​ De PowerStream betekent een belangrijk keerpunt voor EcoFlow, dat zich nu ook richt op energie oplossingen voor thuis.
· Met dit apparaat kun je dag en nacht zonne-energie gebruiken en opslaan, of je nu in een appartement of een huis woont.

· Eenvoudig zelf te plaatsen en verplaatsen zonder tussenkomst van een installateur. Stekker in het stopcontact en klaar.

· De EcoFlow PowerStream is ook te gebruiken met bestaande zonnepanelen.

EcoFlow, een toonaangevende leverancier van milieuvriendelijke energie oplossingen, lanceert vandaag de EcoFlow PowerStream, het eerste Plug & Play zonnepaneel systeem met een draagbare Power Station. Met dit apparaat kun je dag en nacht zonne-energie gebruiken, of je nu in een appartement of een huis woont. Het helpt om de energierekening te verlagen, en je hebt altijd back-up stroom in het geval van een stroomstoring.

EcoFlow PowerStream met een Power Station.

Om de opening van zijn Europese hoofdkantoor in Düsseldorf te vieren, onthult EcoFlow zijn eerste Europese showroom met de PowerStream en andere innovaties. Met meer dan 2,5 miljoen gebruikers wereldwijd sinds de oprichting in 2017, heeft EcoFlow zich gevestigd als leider in de zonne-energiesector. De lancering van de PowerStream betekent een belangrijk keerpunt voor het bedrijf, dat zich nu richt op energie oplossingen voor thuis.

De EcoFlow PowerStream is een Plug & Play zonnepaneel systeem waarmee we mensen meer controle geven over het energieverbruik in huis. Met de, overigens eenvoudige, installatie van de PowerStream start een gebruiker gelijk met besparen en vermindert het zijn impact op het milieu”
Richard de Borst, director of BeNeLux

Het eerste Plug & Play zonnepaneel systeem met een stroom opslag mogelijkheid
Het PowerStream Plug & Play zonnepaneel systeem is een complete oplossing die bestaat uit de EcoFlow PowerStream micro-omvormer, zonnepanelen, slimme stekkers en de EcoFlow app voor het monitoren en optimaliseren van het energieverbruik in real time.

De EcoFlow PowerStream biedt een toegevoegde waarde aan huidige en nieuwe gebruikers van de producten van EcoFlow. Heb je nog geen Power Station dan kun je al wel direct aan de slag met deze oplossing en direct geld besparen.
Ben je al in het bezit van een EcoFlow Power Station, dan kun je met de PowerStream direct je energie opslaan. Het systeem is te combineren met alle draagbare EcoFlow Power Stations, hierbij raden we wel de producten uit de Delta-serie aan vanwege hun capaciteit.
Neem bijvoorbeeld de nieuwe DELTA 2 Max, die op 31 mei 2023 in de verkoop gaat. Met een basiscapaciteit van 2.048 Wh die kan worden uitgebreid tot 6.144 Wh, kan de DELTA 2 Max 10 jaar lang betrouwbare stroom leveren bij één laadcyclus per dag.

EcoFlow PowerStream opstelling op een balkon.

De PowerStream kan overtollige zonne-energie die gedurende de dag wordt opgewekt, opslaan in een draagbaar Power Station, waardoor deze efficiënter is dan vergelijkbare conventionele oplossingen. De opgeslagen energie kan het huis ’s nachts blijven voeden, van apparaten zoals airconditioners en koelkasten tot apparaten met een laag vermogen zoals telefoons en tablets. Hoewel storingen in het energienet erg zeldzaam zijn, is het geruststellend om te weten dat je de opgeslagen energie direct kunt gebruiken in het geval van een stroomstoring en belangrijke apparaten van energie blijven voorzien.
Met een maximaal zonnevermogen van 800 Watt input genereert de PowerStream ongeveer 1039 kWh* elektriciteit per jaar. De draagbare opslag zorgt ervoor dat er geen energie verloren gaat. Vergeleken met vergelijkbare conventionele oplossingen kan de PowerStream overtollige energie die overdag wordt opgewekt opslaan in een Power Station, waardoor gebruikers meer kunnen besparen op hun elektriciteitsrekening.

Een slim energie-ecosysteem voor thuis

Met het Plug & Play PowerStream zonnepaneel systeem kunnen gebruikers de energieproductie en het energieverbruik in realtime controleren en optimaliseren met behulp van Smart Plugs en de EcoFlow app. Met de app van EcoFlow kunnen gebruikers de gebruikte energie en de door de zonnepanelen verkregen energie bekijken, waardoor ze een duidelijker beeld krijgen van hun huishoudelijk verbruik.

De Smart Plug

Door krachtige apparaten op de Smart Plugs aan te sluiten, kan de micro-omvormer de juiste hoeveelheid elektriciteit aan elk apparaat toewijzen en het overschot in de draagbare Power Station opslaan. Op deze manier kunnen gebruikers ervoor zorgen dat ze geen energie verspillen en dat ze minder afhankelijk zijn van het elektriciteitsnet.

Plug & Play en flexibel gebruik

De PowerStream is eenvoudig te installeren en vereist geen tussenkomst van een installateur. Gebruikers kunnen het hele apparaat zelf installeren, aangezien elk onderdeel gebruiksklaar is. Dankzij het compacte ontwerp kan de PowerStream gemakkelijk worden geïnstalleerd op verschillende locaties. In huis kan de converter en eventueel de Power Station op elke gewenste plek geplaatst worden zoals de woonkamer of de zolder. De zonnepanelen zijn te plaatsen op balkons van flats of appartementen, op het dak of in tuinen. Dankzij de speciaal ontworpen platte kabels van EcoFlow is het niet nodig om een gat in de muur of het raamkozijn te boren, want de bekabeling kan eenvoudig van buiten naar binnen worden gelegd. Bovendien is het Power Station gemakkelijk los te koppelen en te vervoeren.

Prijs en beschikbaarheid

De PowerStream zal vanaf eind juni beschikbaar zijn via prepshop.nl, Solarpowersupply.nl, offgridpowerstation.nl, Cameranu.nl, MediaMarkt, Praxis, Brico, Karwei, Gamma en eu.ecoflow.com als losse micro-omvormer. Ook zal de PowerStream beschikbaar zijn in twee bundels.
De prijzen voor de losse producten zijn als volgt:
· PowerStream Micro-omvormer 600W. Adviesverkoopprijs € 329,-
· Super Flat MC4 kabel. Adviesverkoopprijs € 19,95
· Smart Plug Adviesverkoopprijs € 35,99 (per stuk)
· 2x 400 watt EcoFlow zonnepaneel. Adviesverkoopprijs € 599,- (2 stuks)
· Verbindingskabel Micro-omvormer en Power Station. Adviesverkoopprijs € 39,95

De prijzen voor de twee bundels zijn:

PowerStream bundel zonder opslag

Deze bundel bevat geen Power Station voor energieopslag en is gemaakt voor diegene die al in het bezit zijn van een Power Station of willen starten met het besparen van energie in huis of kantoor, zonder energie op te kunnen slaan.
Deze kit bevat een EcoFlow PowerStream micro-omvormer, twee 400W zonnepanelen, een EcoFlow superflat MC4 kabel.
Adviesverkoopprijs: €899

PowerStream bundel met opslag

Deze kit is compleet met de nieuwe EcoFlow Delta 2 Max Power Station voor energieopslag. Hiermee kun je dus ook direct overtollige energie opslaan.
Deze kit bevat een EcoFlow PowerStream micro-omvormer, twee 400W zonnepanelen, een EcoFlow superflat MC4 kabel en de EcoFlow Delta 2 Max.
Advies verkoopprijs: € 2998,-

*De hoeveelheid elektriciteit geproduceerd door PowerStream per jaar is gebaseerd op interne tests uitgevoerd in Duitsland. De werkelijke gebruikerservaring kan variëren.

Over EcoFlow

EcoFlow is een toonaangevend bedrijf op het gebied van milieuvriendelijke energie oplossingen met de visie om een nieuwe wereld van energie te voorzien. Sinds de oprichting in 2017 wil EcoFlow een betrouwbare en vertrouwde energiepartner worden voor individuen en gezinnen over de hele wereld, door toegankelijke en hernieuwbare energieoplossingen te bieden voor thuis, buitenshuis en in mobiele ruimtes. Inmiddels heeft EcoFlow, met operationele hoofdkantoren in de VS, Duitsland en Japan, het leven van meer dan 2,5 miljoen gebruikers in meer dan 100 markten over de hele wereld verbeterd.