Eduvision Opleidingen lanceert compleet nieuwe website

Nieuwe website onderdeel van internationale professionaliseringsslag
Apeldoorn, 19 september 2013 – Eduvision Opleidingen, opleidingscentrum met een aanbod van meer dan 350 cursussen, is sinds vorig jaar juli gestart met een grote professionaliseringsslag binnen het gehele bedrijf. Doel hiervan is om verder te internationaliseren en om het kennisaanbod naar een hoger niveau te tillen. Een belangrijk onderdeel van deze koerswijziging is de compleet nieuwe website waarbij ook de contentstrategie volledig op de schop gaat. Maar ook uitbreiding naar Engeland en Frankrijk en marketing automation vormen onderdeel van deze totaal nieuwe aanpak.
Eduvision werd in 2001 opgericht door Arjan Burger en Robin van der Lande. Destijds nog klein en het kantoor gevestigd in het appartement van Van der Lande. Inmiddels is de organisatie uitgegroeid tot een internationale partij die online, op locatie of in-house, cursussen aanbiedt in Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland. Bovendien worden dit jaar ook de markten in Engeland en Frankrijk aangeboord. Van der Lande: “We zijn inmiddels uitgegroeid tot een internationale club waarbij de vooruitstrevende 2.0-visie een belangrijke rol inneemt. Daarom was het tijd voor een volgende stap: een compleet nieuwe website die overeenkomt met deze visie en nog verdere uitbreiding in Europa om ons internationale karakter te onderstrepen.”
De vernieuwde website heeft een compleet andere look-and-feel, een heel overzichtelijke navigatiestructuur en de website is volledig toegespitst op de wensen van de klant. Arjan Burger legt uit: “Kennisoverdracht 2.0 noemen wij dat. De klant sneller en efficiënter kennis aanbieden op de manier waarop zij dat willen, voor het budget dat zij beschikbaar hebben en op de locatie die zij zoeken.”
Ook integreert Eduvision in deze nieuwe website marketing automation. Burger vervolgt: “De vernieuwde website wordt heel dynamisch en zal beschikken over gepersonaliseerde content. Dat wil zeggen dat de websitebezoeker content te zien krijgt die is gebaseerd op zijn gedrag. Zo krijg hij dus veel eerder informatie te zien waar hij bewust naar op zoek is. Overigens gaan we deze marketing automation niet alleen doorvoeren op onze website, maar in al onze marketinguitingen, om zo onze klanten nóg efficiënter van dienst te kunnen zijn”
Naast de technische veranderingen en de wijziging van de gehele look-and-feel van de website, is ook de content flink op de schop gegaan. Van der Lande: “We zijn een jonge, informele en professionele organisatie met heel veel ambities, maar dat kwam op onze oude website helemaal niet goed uit de verf. Op deze website hebben we dat heel anders aangepakt. Door middel van aansprekende teksten, filmpjes en het echte verhaal over onze organisatie, motivatie, medewerkers en ambities, laten we het gezicht van de organisatie zien. Zo komt het gevoel van de organisatie tot leven en weten onze (potentiële) klanten weten met wie ze in zee gaan!”
–
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.