Elastic Path, Hippo en HintTech bundelen krachten voor ‘experience driven ecommerce’

Amsterdam/ Delft/ Vancouver, 11 Maart 2014. CMS-leverancier Hippo en content & marketing-technologiespecialist HintTech gaan samenwerken met e-commerce-softwareleverancier Elastic Path. De partners tekenen de wereldwijde overeenkomst om in te kunnen spelen op de groeiende vraag naar ‘experience-driven ecommerce’, ofwel e-commerce gedreven vanuit de klantbeleving. De samenwerking richt zich op het aanbieden van op maat gemaakte geïntegreerde oplossingen via Elastic Paths API gebaseerde e-commerce platformen en Hippo CMS.
‘E-commerce draait meer dan ooit om de klantervaring. Een online catalogus en een soepel betaalproces zullen niet genoeg zijn om klanten te blijven trekken’ legt Mark Williams, mede-oprichter en Executive Vice President van Elastic Path uit. ‘Consumenten willen vermaakt en verleid worden met een merkbeleving, traditioneel het terrein van de marketingafdeling. Met deze samenwerking willen we onze klanten alvast wat werk uit handen nemen. Hippo en HintTech zijn geestverwanten met een berg aan ervaring in het bieden van gepersonaliseerde klantbeleving via alle mediakanalen. We zijn ervan overtuigd dat we samen organisaties kunnen helpen te voldoen aan de (omzet)verwachtingen.’
HintTech CEO Bart Omlo voegt toe: ‘De verwachtingen van de huidige consument veranderen niet alleen de manier waarop marketing moet worden bedreven, maar beïnvloeden ook andere bedrijfsactiviteiten. In e-commerce zie je de effecten daarvan al. De explosie aan beschikbare marketingtechnologieën zou al een motivatie moeten zijn voor CMOs en CIOs om nauwer samen te werken. Maar gebeurt dat nog niet, dan kan het inzetten van het CMS als content-center voor e-commerce activiteiten een waardevol eerste project zijn. De combinatie van ‘best of breed’- oplossingen zoals Hippo CMS en Elastic Paths e-commerce platform is bijzonder interessant, vooral voor grote ondernemingen die flexibele oplossingen nodig hebben die snel geïmplementeerd kunnen worden. De aard van beide systemen en bedrijven maakt hen perfecte partners en we zijn verheugd om samen met hen deze klantervaring-gedreven oplossing te ontwikkelen en in de markt te zetten.’
“Web-omgevingen van grote ondernemingen bestaan in onze ervaring uit een heel stelsel aan applicaties, sluit Tjeerd Brenninkmeijer, mede-oprichter en CMO van Hippo af. “Hetzelfde geldt voor e-commerce. Om de ideale klantbeleving te kunnen realiseren moeten product information management (PIM), digital asset management (DAM), e-commerce en web-cms naadloos samenwerken. We delen Elastic Paths filosofie dat het bieden van snelle integratie belangrijker is dan het bieden van een volledig portfolio aan oplossingen en met sterke partners HintTech en Elastic Path slaan we dan ook vol trots deze spannende e-commerce-weg in.’
Over Elastic Path
Elastic Path laat mensen waarde creëren vanuit innovatieve online klantervaringen. Onze software verbindt omnichannel e-commerce-, abonnement- en bestaande overige systemen aan online engagement-platformen. Op deze manier kunnen bedrijven uitstekende klantervaringen bieden die interactie en conversie maximaliseren. Elk jaar genereren we miljarden USD in online omzet voor ‘s werelds grootste merken, waaronder Google, Pearson, Symantec, Time Inc., Virgin Media, en Western Union.
Over HintTech
HintTech, opgericht in 1997, biedt momenteel werk aan meer dan 230 creatieve, technische en content consultants vanuit vestigingen in Nederland, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Servië. In nauwe samenwerking met business-, marketing- en IT-managers zorgt HintTech dat zij hun marketingkanalen en -processen efficiënt en effectief kunnen beheren. HintTech ondersteunt zijn klanten door hun content te vertalen in eenduidige, op maat gemaakte en relevante cross-channel uitingen die aansluiten bij de behoeftes van de doelgroep. Dit gebeurt op een continue basis, waardoor de doelgroep altijd en overal bereikt wordt. HintTech maakt hierbij gebruik van enterprisetechnologieën van softwareleveranciers met bewezen en hoogwaardige oplossingen, zoals Hippo, SDL Tridion, Sitecore, Adobe, ADAM, Northplains en MarkLogic.
Over Hippo
Hippo is een toonaangevende leverancier van (web) content management software en helpt organisaties een relatie met hun doelgroepen aan te gaan middels relevante, gepersonaliseerde ervaringen via alle mediakanalen: mobiel, social en web. Hippo combineert open source technologie en open standaarden met een voortdurend streven naar innovatie, een uitstekende klantervaring, kwaliteit en dienstverlening en biedt zo organisaties de flexibiliteit om constant te innoveren. Meer dan 80 medewerkers van 20 nationaliteiten bedienen samen met een netwerk van gecertificeerde partners, waaronder Capgemini, DigitasLBi en Netpioneer, meer dan 250 klanten over de hele wereld, waaronder Autodesk, BellAliant, Crédit Agricole, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, de Nationale Politie, de Universiteit van Amsterdam, de Universiteit van Maryland, ThiemeMeulenhoff en Weleda, vanuit kantoren in Amsterdam en Boston (VS).
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.