Industry Wire

Geplaatst door counter creatives

‘E-mailmarketing levendig en in ontwikkeling’

In het onderzoek ‘The Forrester Wave™: Email Marketing Vendors, Q1 2012’ van januari is Forrester ‘verrast’ dat een volwassen vakgebied als e-mailmarketing levendig en in ontwikkeling is.

 

Het onderzoek is afgenomen onder klanten (corporate e-mail marketeers) van ’s werelds grootste aanbieders van e-mailmarketing services. E-mail marketeers noemen de integratie van e-mail met andere kanalen de grootste uitdaging voor de komende twee jaar. Forrester evalueerde ook de prestaties van aanbieders van e-mailmarketing services. In het onderzoek is CheetahMail, van Experian Marketing Services, door Forrester gekwalificeerd als een ‘leader’ op het gebied van e-mailmarketing services.

E-mailmarketing levendig en in ontwikkeling
Forrester signaleert, ten opzichte van het vorige onderzoek in 2009, een aantal belangrijke ontwikkelingen op het gebied van e-mail marketing. Ten eerste concludeert het dat e-mail marketeers ‘volwassen’ zijn geworden. Ondanks dat sommige e-mail marketeers het werk nog kwalificeren als ‘geploeter’, maakt het merendeel van hen gebruik van de laatste e-mailmarketing technieken, wordt e-mail campagnematig ingezet en segmentatie toegepast.
Daarnaast is de trend zichtbaar dat e-mailmarketing steeds meer geïntegreerd wordt met andere online kanalen, dit gecombineerd met klantenservice en het gebruik ervan om offline campagnes kracht bij te zetten.

Uitdagingen voor e-mail marketeers
Forrester vroeg e-mail marketeers tevens welke uitdagingen zij voor de komende twee jaar zagen. De belangrijkste uitdaging is het verbeteren van de integratie van e-mail met andere kanalen. Rommert Crépin, CheetahMail specialist, beaamt dit: “E-mail marketing is volwassen geworden. Op de vraag hoe ‘opens’ en ‘click-through-rates’ te verhogen hebben we genoeg adequate antwoorden. Een goede koppeling met social media is waar veel e-mail marketeers om vragen. En met CheetahMail ondersteunen wij marketeers hierbij.”

Cheetahmail scoort hoog op dienstverlening
Experian’s CheetahMail heeft zijn uitverkiezing als ‘leader’ mede te danken aan een bijna perfecte score op het gebied van dienstverlening. Forrester:”Bij Experian’s CheetahMail rekende we op hoge scores op het gebied van service en klanttevredenheid. We werden niet teleurgesteld. De grote support teams worden door klanten vooral gewaardeerd om zijn toegankelijkheid, expertise, samenwerking en het praktische en proactieve advies”. Ed Kassens, General Manager van Experian Marketing Services in Nederland is verheugd:”We investeren veel in gekwalificeerd personeel en we stimuleren bij hen een proactieve houding richting onze klanten. Het is mooi om te zien dat een onafhankelijk instituut als Forrester, CheetahMail kwalificeert als ‘leader’ en dat klanten ons waarderen om onze ervaring in promotionele e-mail campagnes.”

Forrester Wave-onderzoek
Het Forrester Wave-onderzoek wordt verricht door Forrester Research, een onafhankelijk internationaal onderzoeksbureau dat zich richt op technologie en marketing. Forrester baseert zijn conclusies op resultaten uit enquêtes, demo’s en gesprekken afgenomen bij in totaal ruim 100 e-mail marketeers. Onderwerpen als dienstverlening, strategie en welke plek de aanbieder van e-mail marketing services in de markt inneemt werden onderzocht door Forrester. Forrester onderzocht alleen aanbieders van e-mail marketing services met een minimale omzet van $ 100 miljoen uit e-mail activiteiten, met minimaal 1000 werknemers en waar klanten bereidt waren om mee te werken aan het onderzoek.
Experian
Experian is wereldwijd de toonaangevende informatieleverancier voor het leveren van data en analytische instrumenten aan klanten in meer dan 90 landen. Het bedrijf helpt ondernemingen om kredietrisico’s te beheersen, fraude te voorkomen, marketinginstrumenten gericht in te zetten en de besluitvorming te automatiseren. Daarnaast helpt Experian ook consumenten met het verschaffen van inzicht in hun kredietwaardigheid en credit score en door hen te beschermen tegen identiteitsfraude. Experian plc is genoteerd aan de London Stock Exchange (EXPN) en is opgenomen in de FTSE 100-index. De jaaromzet voor het boekjaar eindigend op 31 maart 2010, bedroeg 3,9 miljard dollar. Bij Experian werken ongeveer 15.000 mensen in 40 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Dublin (Ierland). De operationele hoofdkantoren staan in Nottingham (UK), Costa Mesa (Californië) en São Paulo (Brazilië).
Voor meer informatie bezoekt u www.experian.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht