Geplaatst door Emerce

Emerce lanceert de eerste Digital Food conferentie

Op 26 maart 2019 is het tijd voor Digital Food, het eerste digital event voor beslissers in de food industrie georganiseerd door Emerce en Foodlog. Digital Food gaat over de laatste trends en ontwikkelingen binnen Food met de nadruk op ecommerce en technologie. Het event vindt plaats in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Tijdens Digital Food krijgt de bezoeker bruikbare inzichten in de digitalisering van de winkelketen, de verschuiving van food naar personalized nutrition, subscription models, de geheimen van een succesvolle multichannel strategie, food influencers, voedselverspilling verminderen met AI en de (opkomende) rol van machine learning en voice technologie. Dit is geen toekomstmuziek meer, maar is al dagelijkse praktijk.

Digital Food is verdeeld in drie tracks: industry trends, ecommerce en data & technology. Natuurlijk staan grote namen en voorlopers in de digital food industrie geprogrammeerd. Zo komen Albert Heijn, Stockon, Uber Eats, Bidfood en Zero Foodwaste on stage.

Op de demo-floor eet je koekjes uit een 3D-printer, zie je hoe voice assistants je in de keuken kunnen helpen en wordt de potentiële rol van eye tracking en virtual reality in de food sector gedemonstreerd.

Gijs Vroom, directeur Emerce, over Digital Food:
“Met de entree van Picnic in de Nederlandse markt, de stappen van Amazon in de US met de overname van Wholefoods, de investeringen van Albert Heijn en Jumbo in een digitaal team en de opkomst van subscription services zoals Hello Fresh en Marley Spoon is de digital food markt in een nieuwe fase gekomen. Reden voor Emerce om in samenwerking met Foodlog te starten met het Digital Food event.”

INFO & TICKETS
Ga naar digitalfoodconference.nl voor het volledige programma en tickets. Tot 24 februari geldt het Early Bird tarief en betaal je slechts €395 voor een ticket.

Digital Food is een samenwerking tussen Foodlog en Emerce. Foodlog brengt bij Digital Food zijn expertise in als onafhankelijk nieuwsplatform over voedsel, gezondheid en eten & drinken. Ook Emerce.nl biedt onderdak aan een nieuwskanaal over foodbusiness.

Foodlog
Foodlog is een onafhankelijk nieuwsplatform over voedsel, gezondheid en eten & drinken. Elke dag duidt Foodlog – vaak als eerste – het laatste nieuws. Foodlog heeft sinds de start in 2005 een groot netwerk opgebouwd. Inmiddels werken ruim 500 professionals mee aan het aanreiken van nieuws en discussies. Meer informatie, zie: foodlog.nl.

Emerce
Emerce is al sinds 1998 het belangrijkste multimediale platform voor beslissers die opereren op het snijvlak van digitale marketing, media en e-business. Emerce loopt voorop in het signaleren van opkomende technologieën en vernieuwende bedrijfsconcepten. Meer informatie, zie: emerce.nl

Meer informatie voor de pers:
Emerce
Bobbie van Baal