Industry Wire

Geplaatst door Emotion

Emotion grootste full service bureau van Oost- en Midden-Nederland

Apeldoorn, 4 november 2021 — Emotion is de afgelopen twee jaar gegroeid van 25 naar 35 medewerkers. Dat maakt het bureau een van de grootste full service bureaus van Oost- en Midden-Nederland. Het bureau dat onder andere werkt voor PreZero, Euromaster en Abbott blijft zich verder ontwikkelen. Onder andere met een nieuwe positionering, nieuwe manieren van samenwerken en de 6e editie van het eigen Marcom-festival Mixed Emotions Live.

Het Apeldoornse bureau maakte de laatste jaren een flinke groeispurt door. Volgens managing director Franklin Tuin geen bewuste keuze: ‘We zijn eigenlijk helemaal niet zo bezig met wel of niet groeien. Het is geen doelstelling op zich, het gebeurt gewoon. We zijn natuurlijk al wel bijna 20 jaar bezig en veel klanten van het eerste uur, zoals bijvoorbeeld Connexxion en Centraal Beheer, zijn nog steeds aan boord. Dat is best bijzonder, vinden we. Daarnaast hebben we de laatste jaren veel mooie nieuwe klanten mogen verwelkomen en dan groei je dus.’

Anders samenwerken

De behoefte van de klant is door de jaren heen flink veranderd. ‘De tijd dat het bureau met borden onder de arm de waarheid kwam presenteren en dan weer naar huis ging is voorbij’, aldus Tuin. ‘De kunst is om een inzicht snel te vertalen in een krachtig concept, maar deze ook te testen bij de doelgroep. Feedback ophalen en op basis daarvan optimaliseren voor duurzaam succes. Dat vraagt om een intensieve samenwerking met onze klanten. We hebben zelfs enkele jaren geleden een speciaal pand ingericht als werkplaats voor brainstormsessies en co-creaties met klanten. Hierdoor spreken we elkaar intensiever, gebruiken we elkaars kennis beter én worden we steeds meer partners.’

Mensgerichte positionering

Emotion staat bekend als een sociaal en mensgericht bureau door bijvoorbeeld een vast percentage van haar uren te besteden aan vrijwilligerswerk. Dit doet het bureau al sinds de oprichting in 2004. ‘We zorgen goed voor onze mensen en de wereld om ons heen. Daarnaast zijn mensen altijd het uitgangspunt geweest in ons denken en doen voor klanten. We praten niet over doelgroepen, wel over mensen,’ stelt Tuin. Met de nieuwe positionering Think Human wil Emotion dit gedachtegoed verder uitdragen.

Over Emotion

Emotion werd opgericht in 2004 en is uitgegroeid tot hét full service bureau voor merk, content en activatie. Met 35 specialisten wordt er vanuit Apeldoorn gewerkt voor onder andere Centraal Beheer, Connexxion, Abbott, Korian, PreZero, Euromaster, Aviko en Vivafloors. En dan is er nog Appmanschap, het ‘broertje’ van Emotion, dat sinds 10 jaar apps ontwikkelt voor o.a. de KNHB. Eerst onder de vlag van Emotion, nu volledig zelfstandig. In het voorjaar organiseert Emotion voor de 6e keer Mixed Emotions Live, het eigen Marcom-festival met sprekers uit het vak, muziek en theater. Het festival is met 500 bezoekers ieder jaar uitverkocht.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht