Industry Wire

Geplaatst door Endemol Shine

Endemol Shine ontwikkelt spelshow met o.a. Kelvin Boerma, Dylan Haegens en Gio Latooy Acht YouTubers strijden in nieuwe online spelshow Challenges Cup om geldprijs voor goede doel

De Challenges Cup is de nieuwe online spelhow op YouTube, ontwikkeld door Endemol Shine in samenwerking met de Nationale Postcode Loterij. Acht bekende Nederlandse YouTubers strijden om een hoge geldprijs voor het goede doel. Vanaf maandag 6 november gaan Kelvin Boerma, Dylan Haegens, Gio Latooy, Jill van Dooren, Sophie Milzink, Kaj van der Ree, Quinty Misiedjan en Marije Zuurveld, gedurende vijf maanden, de strijd met elkaar aan in een online spelshow door middel van challenges. Degene die aan het eind van alle 60 afleveringen de meeste punten heeft weten te scoren, wint een mooi geldbedrag. Dit bedrag gaat naar het goede doel, dat hij of zij heeft gekozen uit de goede doelen die de Postcode Loterij steunt. Elke maandag, woensdag en vrijdag is om 16:00 uur een aflevering te zien op het YouTube-kanaal.

Challenges
De influencers gaan in teams verschillende uitdagingen met elkaar aan. De challenges zijn gebaseerd op succesvolle internetvoorbeelden, maar altijd met een creatieve twist. Zo spelen zij onder andere de ‘Flip Cup Estafette Challenge’, waarbij ze zo snel mogelijk een afstand moeten overbruggen door in teamverband cups te flippen. En in de ‘Face Swap Wie Ben Ik Challenge’ wordt het bekende ‘Wie Ben Ik?’-spel gespeeld door gebruik te maken van de populaire Face Swap Live app. Ook de ‘SoundHound Karaoke Challenge’ maakt gebruik van een bestaande app. De spelers krijgen om de beurt de opdracht om zo goed mogelijk een populair liedje te zingen. Herkent de SoundHound app het nummer niet, vallen ze af. De beste spelers verdienen punten voor het klassement.

Goede doelen
De acht YouTubers spelen allemaal voor een zelfgekozen goed doel van de Nationale Postcode Loterij. Met het uitvoeren van de challenges kunnen zij punten verdienen. Elk goed doel heeft in ieder geval de kans om €2.500 te verdienen. Dit bedrag kan oplopen tot maximaal €20.000. De runner-up krijgt €10.000 en de nummer drie verdient €5.000. Naast het geldbedrag dat de YouTubers voor de goede doelen kunnen winnen, bezoeken zij ook het zelf gekozen goede doel om er meer over te weten te komen. Deze vlogs zijn vanaf dinsdag 14 november op het YouTube-kanaal van de Challenges Cup te bekijken.

Wie zet zich in voor welk goed doel?
Dylan Haegens speelt voor Kinderpostzegels, Sophie Milzink zet zich in voor het Nederlandse Rode Kruis, Jill van Dooren probeert geld binnen te halen voor de Dierenbescherming, Gio Latooy zet zich in voor Stichting Aap, Quinty Misiedjan komt in actie voor War Child, Marije Zuurveld zet zich in voor Dance4Life, Kaj van der Ree probeert geld te winnen voor Sea Shepherd en Kelvin Boerma trekt zich het lot aan van Vluchtelingen Werk Nederland.

Challenges Cup wordt geproduceerd door Endemol Shine in samenwerking met Cinemates en de Nationale Postcode Loterij en is vanaf 6 november elke maandag, woensdag en vrijdag om 16:00 uur te zien op het Challenges Cup YouTube-kanaal.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht