Enterasys laat systemen gebruikmaken van sociale netwerken

Enterasys Networks, een dochter van Siemens Enterprise Communications, introduceert het project ‘isaac’, een revolutionaire aanpak om ieder systeem dat op een modern IP-netwerk aangesloten is aan te sturen. Het bedrijf bouwt daarbij voort op zijn ervaringen met de innovatieve integratie van social media en geeft IT-toestellen nu toegang tot sociale netwerken zodat ze hun status kunnen aangeven en instructies van een IT-beheerder kunnen ontvangen. Deze technologie stelt IT-organisaties in staat om voor het eerst eventuele netwerkproblemen te snel af te zijn en om de lat, bij levering van hoogwaardige dienstverlening (SLA’s), hoger te leggen. De unieke oplossing van isaac vermindert de tijd die nodig is om een diagnose van netwerkproblemen te stellen en om die op te lossen. Dit duurt nu geen uren meer, maar kan zo goed als onmiddellijk worden opgelost. Updates zijn mogelijk met ieder mobiel toestel en via vertrouwde interfaces zoals Twitter, Facebook, LinkedIn en Chatter.
“Enterasys is al sinds jaren een klant en was een van de eerste bedrijven om Chatter te gebruiken, ons eigen, veilige sociale netwerk voor bedrijven”, zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. “Door isaac van Enterasys in Chatter te integreren, kunnen we dat nog beter in de markt differentiëren als een onmisbaar instrument om een internationaal bedrijf te leiden. We zijn van mening dat deze toepassing het traditionele model voor netwerkbeheer zoals we dat vandaag de dag kennen enorm zal veranderen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.