Geplaatst door Ericsson

Ericsson lanceert verbeterde 5G implementatie oplossingen

Rijen – Nu 5G-implementaties wereldwijd toenemen, blijft Ericsson (NASDAQ: ERIC) voorop lopen met zijn service providers gerichte 5G-platform door de lancering van nieuwe software- en hardware-oplossingen om de 5G implementatie mogelijkheden uit te breiden. De nieuwe oplossingen breiden de netwerkcapaciteit en -dekking uit, zorgen voor een soepele netwerk evolutie en vergemakkelijken nieuwe gebruikers- en industrie toepassingen.

Terwijl de koploper operators bij de uitrol van commerciële 5G netwerken reeds worden ondersteund met niet-stand-alone (NSA) 5G New Radio (NR), heeft Ericsson nu stand-alone NR-software geïntroduceerd. Naast het uitbreiden van de implementatie mogelijkheden, zorgt 5G standalone NR-software voor een nieuwe netwerkarchitectuur, die belangrijke voordelen biedt, zoals ultra-lage latency en nog betere dekking.

Ericsson ontwikkelt ook zijn cloudoplossing met een aanbod dat is geoptimaliseerd voor edge computing om aan de vraag van de gebruikers te voldoen. Hierdoor kunnen service providers nieuwe consumenten- en enterprise 5G services aanbieden, zoals augmented reality en content distributie tegen lage kosten, lage latency en hoge nauwkeurigheid.

Everth Flores, Algemeen Directeur Ericsson Nederland, zegt: “We blijven onze focus richten op het helpen van onze klanten om succesvol te zijn met 5G. Met deze nieuwe oplossingen kunnen ze het pad van de 5G-evolutie volgen dat past bij hun ambities op de eenvoudigste en meest efficiënte manier.”

Lees hier het gehele persbericht.

#####

Noot voor redactie:

Over Ericsson

Ericsson stelt communication service providers in staat de volledige potentie van connectiviteit te benutten. Het portfolio van het bedrijf bestaat uit netwerken, digital en managed services en emerging business, en is ontwikkeld om klanten te helpen bij hun digitalisering, vergroten efficiëntie en ontdekken van nieuwe inkomstenstromen. De investering die Ericsson doet in innovatie heeft ervoor gezorgd dat miljarden mensen wereldwijd profiteren van de voordelen van telefonie en mobiel breedband. Ericsson is genoteerd aan de Nasdaq Stockholm en de Nasdaq New York. Kijk voor meer informatie op www.ericsson.com

Meer info over Ericsson 5G.

Meer info over Ericsson Spectrum Sharing.

Meer info over Ericsson’s other publicly announced 5G contracts.

Meer info over Ericsson’s 5G partnerships.

Meer info over Ericsson 5G use case trials.

www.twitter.com/ericsson

www.facebook.com/ericsson