Industry Wire

Geplaatst door Redwired

Ervaren marketingexperts lanceren Redwired, een innovatief B2B marketingcollectief

Voorburg, 9 juli 2024 – Een collectief van zelfstandig ondernemende marketingexperts kondigt vandaag de lancering van een nieuw bureau aan: Redwired. Dit B2B-marketingcollectief heeft een unieke visie en een innovatieve aanpak en richt zich op het helpen van bedrijven in de B2B-sector om waardegedreven te groeien. Het bureau is opgericht door de ervaren marketeers Mariëlle Meijwes-Spil en Maarten van Rijckevorsel, beiden oud-KPN. Maarten van Rijckevorsel helpt bedrijven al jaren groeien met slimme contentmarketing voor klanten zoals ABN Amro, BMW, Siemens en PostNL. Mariëlle Meijwes-Spil heeft ruim 18 jaar marketingervaring en een achtergrond in marktonderzoek, en doceert tevens bij Beeckestijn Business School.

De missie van Redwired is om B2B Nederland te ondersteunen bij het bereiken van duurzame groei, met aandacht voor de wereld om ons heen. “Wij geloven dat groei en zakelijk succes altijd het resultaat zijn van een vertrouwensrelatie tussen mensen, gebaseerd op oprechte interesse en aandacht voor elkaars uitdagingen en ambities,” zegt Mariëlle Meijwes-Spil, medeoprichter van Redwired. “Onze visie is dat deze relaties tot stand komen door waardevolle kennis te delen.”

Redwired coacht en traint B2B marketing-en salesteams om te komen tot een effectieve contentstrategie, betere proposities en een geïntegreerde marketing- en salesaanpak en biedt een scala aan diensten aan, waaronder:

Strategieontwikkeling: Samen met de klant wordt in zes weken een pragmatische contentstrategie ontwikkeld, waarbij gebruik wordt gemaakt van het zelfontwikkelde Content Marketing Canvas.
Go-to-market optimalisatie: Het genereren van vraag door waardeproposities, content en sterke marketingprogramma’s.
Inhouse Redwired Expert: Parttime inzet van B2B experts om duurzame relaties op te bouwen en een integrale marketing- en salesaanpak te implementeren.

Redwired speelt hierbij maximaal in op de trend dat bedrijven in toenemende mate hoogwaardige B2B expertise tijdelijk parttime inhuren in plaats van de commerciële uitdagingen uit te besteden aan een bureau. Hierdoor versterken ze duurzaam de interne competenties, kennis en expertise op het gebied van marketing & sales en het is vaak veel minder kostbaar. “Wij hebben bij Redwired een onderscheidende visie op commercieel succes in de B2B. We geloven niet in trucjes, gaan niet voor korte termijn maar bouwen het liefst samen aan een structurele aanpak voor groei en nieuwe klanten” zegt Maarten van Rijckevorsel, de andere oprichter.

Collectief in plaats van bureau
Als organisatievorm heeft Redwired gekozen voor een moderne organisatievorm: een collectief van zelfstandig ondernemende experts met een gedeelde visie, kennis en aanpak om duurzaam opdrachtgevers te ondersteunen bij hun commerciële groei. Deze experts zijn allemaal frontrunners op het gebied van marketing, met veel creativiteit en ervaring met het ontwikkelen en implementeren van waardegedreven marketingprogramma’s.

Grootschalig onderzoek
Redwired is al begonnen met veelbelovende projecten bij bedrijven als Dealsuite en Equans en actief op zoek naar nog meer ondernemende B2B experts, die willen aansluiten bij het collectief. Daarnaast is Redwired een grootschalig onderzoek gestart naar de volwassenheid van B2B marketing in Nederland, waarbij de verzamelde inzichten zullen worden gedeeld.

Marielle Meijwes-Spil: “Ik geloof niet in het uitbesteden van problemen maar in samen werken aan oplossingen. Het vertrekpunt voor mij daarbij is altijd een krachtige waardepropositie. Daarna ga ik op zoek naar de beste manier om die met het team naar de markt te brengen. Dat is waar we bij Redwired goed in zijn en het verschil willen maken voor onze klanten.”

Maarten van Rijckevorsel: “Bij veel B2B bedrijven liggen kansen om hun marktbewerking effectiever in te richten. De focus ligt echter vaak op de salesresultaten van het volgende kwartaal. Investeren in slimme marketing betaalt zich eenvoudig terug. Het maakt sales effectiever en zorgt structureel voor duurzame groei.”

###

Over Redwired
Redwired is een collectief van B2B marketing- en sales professionals. Onze experts ondersteunen bedrijven met het ontwikkelen en uitrollen van een nieuwe content strategie die zorgt voor een grotere bekendheid bij de doelgroep en warme leads voor sales. Redwired werkt voor start-ups die een voet aan de grond willen krijgen, MKB-bedrijven die hun marktaandeel willen vergroten, of gevestigde ondernemingen die slimmer willen groeien. Het collectief opereert vanuit één gedeelde visie hoe je in B2B met content zakelijk succes bereikt. Daarvoor gebruiken ze het Content Marketing Canvas, een bewezen model voor het ontwikkelen van waardegedreven marketing programma’s. De missie is om bedrijven een stap te laten maken in de manier waarop ze groeien. Redwired is gespecialiseerd in Demand Generation, Propositie innovatie, Leadgeneratie, Social Selling en content creatie. Bezoek voor meer informatie: www.redwired.nl of kijk op LinkedIn.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht