Geplaatst door euNetworks

euNetworks nieuw in ecosysteem van The Datacenter Group

Het netwerk rondom The Datacenter Group (TDCG) blijft groeien. Het bedrijf euNetworks heeft onlangs de twee datacenters van TDCG in Amsterdam en Delft aangesloten op haar imposante netwerk. De netwerkleverancier is actief in West-Europa met als core business de aanleg van datacenterinfrastructuur. Een dergelijk netwerk in Europa is een interessante aanwinst voor het portofolio van TDCG.
Een netwerk in Nederland en in heel Europa
euNetworks is een Europese datacenterinfrastructuur leverancier, gericht op het leveren van schaalbare, fiber gebaseerde producten en oplossingen. Het bedrijf bezit en exploiteert dichte vezel-gebaseerde netwerken in 14 steden, waaronder Amsterdam, Rotterdam en Utrecht met een lange-afstandsnetwerk tussen deze steden. Daarbovenop bezitten zij netwerken in nog eens 34 steden verdeeld over 13 landen.

“We opereren in een markt waar de duidelijke stuwers van bandbreedtegroei datacenters zijn voor data-connectiviteit en cloud-connectiviteit. We blijven ons netwerk verder ontwikkelen om dit te bedienen,” aldus Brady Rafuse, Chief Executive Officer van euNetworks. “Vandaag de dag verbinden we direct meer dan 300 van de belangrijkste datacenters in Europa met vezel en zijn we verheugd deze link tussen TDCG Amsterdam en Delft aan ons netwerk toe te voegen. We hebben een lokaal team in Nederland dat nauw samenwerkt met TDCG waardoor een goed samenwerkingsverband tussen de bedrijven mogelijk is. Collectief ondersteunen we de groeiende bandbreedte en hosting vereisen van onze klanten.”

Transparantie
Transparantie is een belangrijke pijler onder de dienstverlening van TDCG. Deze waarde ziet de CEO van het datacenter, Siemon van den Berg, ook graag terug bij zijn partners: “Wij gaan voor langdurige relaties en willen ons daarom kunnen identificeren met ons partnernetwerk. euNetworks doet dit feilloos door zeer gedetailleerd hun netwerk in kaart http://map.eunetworks.com te brengen en beschikbaar te stellen aan klanten. Dit kan enorme voordelen opleveren. Eisen van klanten variëren namelijk van het afnemen van de kortste route tot aan volledige redundantie. In dit soort gevallen is euNetworks een zeer geschikte carrier en zijn wij als TDCG trots dat wij hun diensten beschikbaar kunnen stellen aan onze klanten.”

The Datacenter Group
The Datacenter Group is een carrier en cloudneutraal twin-datacenter, gevestigd in Amsterdam (2007) en Delft (2012). Sinds het ontstaan, hebben de datacenters een uptime van 100% gerealiseerd. De datacenters zijn innoverend en maken gebruik van duurzame en groene oplossingen. Tevens is TDCG aangesloten bij de Dutch Datacenter Association. Behaalde certificeringen zijn: ISO9001, ISO27001, ISO14001, PCI DDS en NEN 7510.
euNetworks
euNetworks is een provider van bandbreedteinfrastructuur, die 14 vezelgebaseerde metropolitaanse netwerken in Europa bezitten en exploiteren met verbindingen van hoge capaciteit tussen 48 steden in 13 landen. Het bedrijf leidt de markt in datacenter connectiviteit met zo’n 300 verbonden datacenters in Europa. EuNetworks is ook een toonaangevende leverancier van cloud-connectiviteit, die 13 cloud-platformen rechtstreeks verbindt met toegang tot nog 7. Het bedrijf biedt een portfolio van metropolitan en long-haul diensten, waaronder Dark Fiber, Wavelengths en Ethernet. Groothandel, financiën, media, datacenters en zakelijke klanten profiteren van euNetworks ‘unieke inventarisatie van vezel- en kanaalgebaseerde activa die zijn afgestemd op hun behoeften aan hoge bandbreedte.