Exponentiële groeicurve voor interne communicatie app Speakap

Nederlandse interne communicatie app Speakap groeide in 2017 voor het derde jaar op rij meer dan 100%. Daarmee hoort de app bij de 5,1% snelgroeiende bedrijven die Nederland rijk is. De app laat de start-up fase achter zich en richt zich per 2018 als scale-up organisatie op uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.
Op de radar
De afgelopen jaren wordt Speakap op de voet gevolgd door trendwatchers en investeerders. In april 2014 werd Speakap uitgeroepen tot startup van het jaar door Sprout en in april 2017 sleepte het de ABN-AMRO award voor Beste Retail Innovatie in de wacht. In oktober 2017 verkocht investeringsfonds Walvis Participaties zijn aandelenbelang eerder dan gepland aan de bestaande aandeelhouders omdat de maandelijkse omzet sinds de investering vertienvoudigde en Speakap daarmee de start-up fase eerder dan verwacht passeerde.
A-merken kiezen voor Speakap
Sinds de oprichting in 2011, wierf het bedrijf meer dan 300 klanten en heeft het platform inmiddels meer dan 150.000 gebruikers. Onder de klanten bevinden zich veel grote non-desk organisaties zoals G-Star, Rituals, ANWB, Hudson’s Bay en SuitSupply. Klanten van Speakap waarderen de app om de verbindende kracht die het platform heeft. “De app verbindt medewerkers vanuit alle delen van de organisatie en zorgt daarmee voor een lager ziekteverzuim, lager verloop en hogere productiviteit”, vertelt Erwin van der Vlist, co-founder bij Speakap.
De succesformule van Speakap
De groei die Speakap doormaakt, is volgens co-founder Patrick van der Mijl te danken aan de behoefte aan transparantie en eenheid in grote organisaties en de app die daarop inhaakt. “De app die wij ontwikkelen, combineert de kenmerken van sociale media zoals een tijdlijn en wordt daardoor ook echt graag door medewerkers gebruikt”, aldus Van der Mijl. En dat blijkt, want uit de statistieken komt naar voren dat het platform 30-40% unieke bezoekers per dag heeft en dat mensen 6 tot 8 keer per dag inloggen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.