Industry Wire

Geplaatst door Extenda Retail

Extenda Retail verbetert mogelijkheden voor retailers om klanten aan te trekken, te verrassen en behouden met de overname van Re-Vision

Amsterdam/Waardenburg, 30 juni 2022Extenda Retail, leverancier van softwareoplossingen voor retail & logistiek, heeft Re-Vision BV overgenomen, een in Nederland gevestigde leverancier van self-service technologieën voor retailers wereldwijd.

Re-Vision helpt retailers de winkelervaring van hun klanten naar een nieuw niveau te tillen door digitale verkoopmogelijkheden te integreren in de fysieke winkelomgeving. Consumenten kunnen daardoor genieten van de voordelen van digitaal winkelen op hun eigen mobiele telefoon of op een beschikbaar device in de winkel. Daarnaast kunnen retailers de customer journey volgens hun eigen merk en strategie vormgeven. Het portfolio van Re-Vision bevat oplossingen zoals Scan & Go, mobiel betalen en fraudepreventie, ondersteund door een Machine Learning-platform dat retailers de mogelijkheid biedt om hun klanten nog beter te helpen. Dit platform kan onder andere gebruikt worden voor fraudepreventie en slimme productaanbevelingen.

Leendert Venema, CEO van Extenda Retail: “De consument heeft vandaag de dag meer keuze dan ooit tevoren, en de strijd voor retailers om klanten aan te trekken, te verrassen en te behouden is nog nooit zo hevig geweest. Terwijl de grenzen tussen fysieke en digitale retail steeds verder vervagen, biedt Re-Vision shoppers mogelijkheden om hun winkelervaring zowel lonend als plezierig te maken. En dat allemaal via het apparaat waarmee ze het meest vertrouwd zijn: hun mobiele telefoon.”

Extenda Retail en Re-Vision zijn beide marktleider in hun geografische markten. De combinatie biedt klanten van beide bedrijven de mogelijkheid om te profiteren van de verbeterde en bredere software-oplossingen. Een voorbeeld is het Impact Cloud-platform van Re-Vision. Dit door AI aangedreven cloud-getrainde platform stuurt dynamische productaanbevelingen naar elk verkoopkanaal in de winkel op basis van de geschiedenis  van de klant en andere algemene factoren.

Michel Haagmans, eigenaar en CEO van Re-Vision: “De gecombineerde kracht van Extenda Retail en Re-Vision biedt retailers meer en verbeterde mogelijkheden om continu te innoveren met behulp van cloud gebaseerde technologieën. Consumenten kunnen genieten van een gepersonaliseerde winkelervaring. Zo kunnen ze gemakkelijk en snel winkelen  wanneer ze maar willen terwijl retailers profiteren van meer terugkerende klanten én verkopen.”

De overname werd in april afgerond. Met het kantoor in Waardenburg, Nederland, versterkt Re-Vision de positie van Extenda Retail buiten de Nordics. “We hebben talloze mogelijkheden om waarde te leveren aan retailers in heel Europa, en we kijken ernaar uit om de het team en de klanten van Re-Vision te ontmoeten en de nieuwe mogelijkheden te bespreken”, zegt Leendert Venema, die aanblijft als CEO van de gecombineerde groep.

Over Extenda Retail

Extenda Retail inspireert retailers om te excelleren met behulp van eenvoudige, baanbrekende software die hen helpt hun bedrijf te laten groeien en de personeels- en klantervaring te optimaliseren. Het uitgebreide portfolio omvat Hii Retail (cloud-retailsoftware), POS (point-of-sale) & Checkout, WMS, Customer Intelligence & Loyalty en apothekerssoftware. Extenda Retail heeft meer dan 40 jaar ervaring in de ontwikkeling van retailsoftware en zijn oplossingen worden door honderden winkelketens in meer dan 37 landen gebruikt. Voor meer informatie ga naar www.extendaretail.com of volg ons op LinkedIn.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht