Extra bezorgdag voor ReplaceDirect

ReplaceDirect, een webwinkel voor onderdelen en accessoires voor elektrische en mobiele apparaten, levert sinds 24 november jl. zes van de zeven dagen bestellingen aan haar Nederlandse klanten. Kopers die afgelopen weekend een order plaatsten, mochten het pakket op de maandag ontvangen, wat voorheen een rustigere dag was voor PostNL Pakketten.

Een e-commerce bedrijf verwerkt 24 uur per dag binnenkomende bestellingen. Nadat het pakketje klaar staat voor verzending, is het enkel wachten op de pakketvervoerder die de producten bij de eindconsument aflevert. Het toevoegen van een extra bezorgdag zorgt er voor dat het gat wat het weekend veroorzaakt gedicht wordt. Enkel op zondag wordt er nog niet bezorgd.

PostNL Pakketten spreekt over een vooravond van een nieuwe evolutie in de pakketverzending. “Het ontvangen van morgen.” noemt Pieter de Ruijter het. Als Sales Manager bij PostNL Pakketten geeft hij aan dat de eindconsument totale grip krijgt op de distributie. “We gaan medio volgend jaar over naar avondlevering; klanten kunnen, als ze willen, op donderdag tussen 18.00 en 21.30 uur de pakketbezorger verwachten.” De pakketvervoerder is daarnaast bezig om verschillende NS stations uit te rusten met pakketautomaten. Een eerste automaat is reeds geïnstalleerd op station Almere.

Werner Duimel, Business Unit Manager ReplaceDirect, noemt servicegerichtheid aan klanten enorm belangrijk. “Dit uit zich in een extra bezorgdag voor klanten. Ook de onlangs gelanceerde livechat op de website is hier een mooi voorbeeld van.”  ReplaceDirect heeft bewust gewacht op de resultaten voordat de extra bezorgdag werd gecommuniceerd. “De resultaten zijn veelbelovend en klanten zijn aangenaam verrast. We hebben nu alle redenen om aan de buitenwereld kenbaar te maken dat ReplaceDirect ook op maandag bestelling uit het weekend levert.”

De verruimde bezorgtijden zijn het gevolg van een pilot van PostNL Pakketten, waaraan een selecte groep internetwinkels deelneemt. Vanaf januari wordt de service aan andere geïnteresseerden aangeboden. De vervangingsexpert wil onder andere met deze uitbreiding en het toevoegen van een live chat als communicatiemiddel, de consument en ondernemer een nog betere service bieden.