Industry Wire

Geplaatst door Abovo Maxlead

Fairphone zet met Abovo Maxlead in op Europese groei

Fairphone kiest Abovo Media & Local Planet voor de komende twee jaar als mediabureau. De Nederlandse elektronica-onderneming met focus op duurzaam en eerlijk geproduceerde smartphones wil groeien in binnen- en buitenland.

Mediabureau Abovo Maxlead leverde volgens Fairphone het best passende Europese plan met een lokale aanpak voor Nederland, Duitsland en Frankrijk. Ronald van Harten, Head of Marketing Fairphone: ‘’Natuurlijk kijk je in een pitch naar rationele argumenten: zoals het mediaplan en de aanpak. Voor ons is de ‘mindset’ en klantgerichtheid ook erg belangrijk. Abovo Maxlead overtuigde ons met hun pro-activiteit en energie. Wij willen slim groeien en zoeken partners die ons daarin kunnen helpen.’’

‘’Fairphone matcht met ons DNA’’
De samenwerking tussen Abovo Maxlead en Local Planet helpt om de gewenste groei in Europa te realiseren. ‘’Hierdoor konden we per land een sterke mediastrategie uitrollen’’, geeft Evert Dijkstra aan, Client Service Director bij Abovo Media. ‘’Fairphone is door haar unieke en duurzame werkwijze compleet onderscheidend van de rest van de markt. Mogen werken voor zo’n bijzonder en groen merk past heel goed bij onze duurzame ambities. Zij zijn echte uitdagers in hun markt en wij ook. Wij zijn er trots op dat we FairPhone mogen helpen bij het waarmaken van hun internationale ambities.’’
Bijdragen aan duurzame industrie

Al sinds 2010 is Fairphone bezig met de inzet voor eerlijke elektronica en zijn ze uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 70 werknemers uit 20 verschillende landen. Fairphone ontwikkelt smartphones die bijdragen aan een duurzame industrie. Op deze manier proberen zij het klimaat en de mensenrechten van arbeiders zo goed mogelijk te beschermen. Naast het produceren van nieuwe telefoons, zorgen ze er ook voor dat oude telefoons opnieuw worden gebruikt. Zo vermindert Fairphone de hoeveelheid elektronisch afval.

Over Abovo Maxlead
Het in 1999 opgerichte Abovo Media is het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland. De unieke kennis en ervaring die zij op het gebied van media, data, tech en creatie hebben, stelt hen in staat om klanten als Basic-Fit, HG, Primera, Corendon, Postcodeloterij, GVB en Dekbeddiscounter.nl op te laten vallen in het medialandschap, maar hun bovenal inzicht te geven in welke media-inspanningen echt resultaat opleveren. In oktober 2019 nam Abovo het succesvolle online marketingbureau Maxlead over. Als strategisch online marketing partner helpt Maxlead klanten als Carglass, Wolters Kluwer, Seats and Sofas en Marktplaats met het genereren van leads en sales. Samen vormen de bedrijven, die hun eigen identiteit en locatie hebben behouden, een nieuwe (onafhankelijke) bureaugroep die 250 medewerkers telt en media- en consultancybestedingen van 200 miljoen euro beheert.

Voor meer informatie: https://www.abovomedia.nl, https://www.maxlead.com/ en www.abovomaxlead.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht