Industry Wire

Geplaatst door Fashionchick

Fashionchick terug met dagelijkse look op TV

Na het overweldigende succes van het eerste seizoen komt Fashionchick weer terug op tv. Fashionchick: Elke dag een look is vanaf zondag 14 februari opnieuw te zien bij Net5. Het tv-programma geeft antwoord op de prangende vraag waar iedere vrouw ’s ochtends mee kampt: ‘Wat moet ik aan vandaag?’.

Resultaten
Er hoefde niet lang nagedacht te worden of er een tweede seizoen zou komen. Het eerste seizoen van Fashionchick: Elke dag een look was een groot succes en de resultaten hebben alle verwachtingen overtroffen. De 76.000 views op het Fashionchick YouTube kanaal en een gemiddelde van 350.000 Net5 kijkers per avond hebben onder andere gezorgd voor een stijging van 39% in branded traffic en 33% in direct traffic op de site. Ook was er een flinke stijging in traffic en sales te meten bij de deelnemende webshops, tussen de 20-50%.

Yara Michels als fashion expert
Ellen Snijder, founder van Fashionchick en hét gezicht van het tv-programma, geeft het stokje over aan Yara Michels. Yara is al 7 jaar succesvol blogger en oprichtster van CHAPTER FRIDAY. Yara: “Verhalen vertellen over stijl vind ik een van de leukste dingen om te doen. Mode is zo mooi omdat het gaat over waar je gelukkig, vrolijk en nog meer jij van wordt”. Yara zal in het tweede seizoen van Fashionchick: Elke dag een look dagelijks als fashion expert streetstyle looks, insights, tips, how to’s en inspiratie delen op een manier die we alleen online kennen. Ellen Snijder: “Na een super leuk en succesvol eerste seizoen wilde ik me meer toe gaan leggen op het uitwerken van alle nieuwe ideeën die op stapel liggen voor Fashionchick. Toen we naar een Fashionchick-waardige vervanger zochten was Yara een makkelijke keuze. Zij past perfect binnen het Fashionchick-plaatje en we zijn dan ook ontzettend blij en trots dat zij in ons tv-programma als fashion expert te zien zal zijn.”

Fashionchick: Elke dag een look
Van zondag t/m woensdag zie je vier keer per dag tijdens primetime een nieuwe look op Net5, zodat iedere vrouw ’s ochtends geïnspireerd voor haar kledingkast staat. In een korte video van één minuut toont Fashionchick de laatste trends en musthaves. Fashionchick slaat voor dit format de handen ineen met bekende Nederlandse modebloggers met een duidelijke eigen stijl.

Wildcard
Net zoals vorig seizoen zullen er opnieuw een aantal nieuwe bloggers aan het vaste team worden toegevoegd middels een wildcard actie. Naast de vertrouwde gezichten van onder andere Moderosa en Anouk Yve zullen we ook bloggers Freckles in Style, Kelpas Diary, A Dash Of Fash en Daphisticated regelmatig voorbij zien komen in Fashionchick: Elke dag een look.

Social1nfluencers
Nu Yara de samenwerking met Fashionchick is aangegaan, heeft ze zich ook aangesloten bij Social1nfluencers. Social1nfluencers vertegenwoordigt 84 van de meest vooraanstaande YouTube creators in Nederland en is, net als Fashionchick, onderdeel van Sanoma Media. De aangesloten creators weten dagelijks miljoenen Nederlanders te boeien en binden met hun online video’s. Social1nfluencers: “We’re so excited! Want Yara Michels, hét brein achter de Bloglovin’ Award winnende fashion blog CHAPTER FRIDAY is aangesloten bij het Creators netwerk van Social1nfluencers!”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht