Geplaatst door Snakeware

Fastening leverancier YKK Nederland sluit aan op Snakeware

Na een selectietraject in december 2011 heeft Snakeware, in samenwerking met YKK Nederland BV, een nieuwe brand site ontwikkeld en binnen 3 maanden van a tot z gerealiseerd. Dit op basis van haar veelzijdige content management systeem voor het inrichten en beheren van online kanalen, waardoor de brandsite de komende tijd op eenvoudige wijze verder uitgebreid kan worden.

Met de vraag “Kunnen jullie met een concept komen waar YKK als merk meer naar voren komt en waarin onze verschillende klanttypen zich snel kunnen herkennen?” kwam Jan Cees van Baaren, Marketing Manager van YKK Nederland BV, in december 2011 bij Snakeware terecht. Na een nadere kennismaking, waar strategie, beeldvorming en planning rond het realiseren van de nieuwe brandsite aan de orde kwamen, werd er door Snakeware een plan van aanpak geschreven en begin januari gingen Snakeware en YKK Nederland B.V. met elkaar aan de slag om in wel geteld 3 maanden tijd de gehele website van a tot z te realiseren. Het plan van aanpak was geheel gefocust op het ontwikkelen van de YKK Nederland B.V. website, gebaseerd op de content management software CMS Enterprise van Snakeware, waarbij branding en heldere doelgroepindeling de sluitende factoren dienden te zijn.

Sinds maandag 2 april 2012 is de brand site van YKK Nederland BV live. YKK, wereldmarktleider in ritsen, knopen en andere hoogwaardige sluitingen voor fashion, function en basics oplossingen, produceert ritsen in Sneek en handelt vanuit het kantoor in Sneek in fastening products zoals ritsen, metalen drukknopen, klittenband, buckels en tape voor de lokale Nederlandse markt. De website is van concept tot en met creatie een Snakeware productie en sluit aan op de werkzaamheden die YKK Nedelrand B.V. vanuit Sneek uitvoert. De twee in Sneek gevestigde ondernemingen zijn er uitermate goed in geslaagd een fraaie portal neer te zetten die middels de zogenaamde trechters voor Fashion, Function en Basics de enorme hoeveelheid sluitingsproducten die YKK maakt en levert helder uiteen zet.

Door de technisch geavanceerde opzet van de content management software van Snakeware was de realisatie van de website in een kort tijdsbestek een realistische uitdaging. Naast de technische implementatie verzorgde Snakeware het ontwerp, waarbij de nadruk lag op gebruiksvriendelijkheid en communiceren van beleving rond het merk YKK en de diversiteit aan oplossingen die de wereldmarktleider biedt op het gebied van sluitingen.