Industry Wire

FD Mediagroep en Philips lanceren ‘Eyeopeners’

BNR Nieuwsradio, Het Financieele Dagblad en Philips presenteren ‘Eyeopeners’, een crossmediale productie over innovatie. Eyeopeners brengt de meest opvallende, inspirerende en verrassende verhalen over innovatie en de positieve impact ervan op het leven van mensen. Innovaties die helpen bij het vinden van antwoorden op de grootste en meest actuele maatschappelijke uitdagingen waarvoor onze samenleving staat, zoals de toenemende verstedelijking, de veranderende mobiliteitsbehoefte en de sterk groeiende zorgvraag. Eyeopeners laat daarbij geen perspectief onbelicht en duikt in de wereld van de wetenschap, kennisinstellingen en het bedrijfsleven. Het programma inspireert, maakt nieuwsgierig en levert stof tot discussie en uitwisseling van gedachten.

Eyeopeners brengt het thema innovatie onder de aandacht via de diverse mediaplatforms van FD Mediagroep. Op maandag 17 februari start het wekelijkse radioprogramma Eyeopeners op BNR Nieuwsradio, met Marijke Roskam als presentator. Vanaf maandag 10 maart vindt er gedurende het jaar een reeks live evenementen plaats met specifieke innovatiethema’s als onderwerp. Het Financieele Dagblad organiseert het high-end event ‘Davos aan de Amstel’ op 8 december, waar belangrijke stakeholders uit het bedrijfsleven, overheid en wetenschap met elkaar in dialoog gaan over de innovatie-agenda van Nederland. Bovendien is een online platform ontwikkeld waar alle informatie van Eyeopeners op samenkomt. Macrothema’s die aan de orde komen zijn: Stad van de Toekomst, Connected World, Vergrijzing, Shift in Global Economic Power, Klimaatveranderingen en Grondstoffenschaarste.

Sjors Fröhlich, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio: “Een programma over innovatie bij BNR Nieuwsradio is een langgekoesterde wens van mij. Geweldig dat die wens met Eyeopeners in vervulling gaat. Als er één partner geschikt is voor dit programma, dan is het wel Philips. Ik ben blij dat het bekendste merk van Nederland sponsor is van Eyeopeners. Inmiddels is wel duidelijk hoeveel belang Philips hecht aan innovatie. Een perfecte match dus.”

“Het Eyeopeners-concept dat we samen met BNR Nieuwsradio en Het Financieele Dagblad hebben ontwikkeld sluit aan bij Philips’ nieuwe merkcampagne waarbij we de impact van innovatie op het leven van mensen tastbaar en persoonlijk willen maken”, zegt Nanda Huizing, hoofd brand, communicatie & digital bij Philips Benelux. “Eyeopeners geeft ons de mogelijkheid om op een dynamische, inspirerende manier de dialoog met de buitenwereld aan te gaan over de onmisbare rol van innovatie voor een veranderende samenleving.”

BNR Eyeopeners: Vanaf maandag 17 februari wekelijks van 19:00-19:30 uur op BNR Nieuwsradio.

Eerste live event Eyeopeners: Maandag 10 maart vanuit ‘de verticale stad’ De Rotterdam in Rotterdam, met als thema ‘Stad van de Toekomst’.

‘Davos aan de Amstel’: 8 december in Amsterdam

Online digitaal platform: www.bnr.nl/eyeopeners, #eyeopeners

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht