Geplaatst door FedEx

FedEx wordt officiële sponsor van de UEFA Champions League

Hoofddorp, 5 mei 2021 – FedEx Corp. (NYSE: FDX) en de Union of European Football Associations (UEFA) hebben een driejarige overeenkomst getekend waarin FedEx gedurende drie edities de UEFA Champions League sponsort, vanaf de start van het toernooi in 2021/22 tot en met 2023/24. De overeenkomst omvat ook sponsorrechten voor de UEFA Super Cup, de UEFA eChampions League en de finales van de UEFA Youth League en UEFA Champions League Futsal.

Het sponsorschap bouwt voort op de bestaande relatie met de UEFA. FedEx werd in 2015 hoofdsponsor van de UEFA Europa League en in 2019 sponsor van het UEFA National Team Football. FedEx is ook de officiële logistieke partner van UEFA EURO 2020, dat in de zomer van 2021 plaatsvindt in verschillende Europese gaststeden.

De nieuwe sponsorovereenkomst met de UEFA Champions League herbevestigt de rol van FedEx als jarenlange sponsor van de UEFA.

In 2016 was FedEx de eerste sponsor, die een samenwerking startte met de UEFA Foundation for Children, waarbij voetbal werd gebruikt als een middel om een sociale en positieve impact te hebben in gemeenschappen over de hele wereld. Naast de sponsoring van de UEFA Europa League en UEFA EURO 2020 zorgden FedEx en de UEFA Foundation voor veilige voetbalvelden in Spanje, Polen, Brazilië en Zuid-Afrika, en financierden ze gezamenlijk een “Football for Employability”-programma opgezet voor jonge volwassenen in Roemenië, Hongarije, Engeland en Ierland. FedEx nodigde ook lokale kinderen uit als spelersmascotte bij de finales van de UEFA Europa League in samenwerking met non-profitorganisaties in Stockholm (Zweden), Lyon (Frankrijk) en Baku (Azerbeidzjan), waar een volledig vrouwelijke line-up van spelersmascottes voetbalgeschiedenis schreef.

“Ons wereldwijde sponsorschap van de UEFA Champions League biedt ongeëvenaarde mogelijkheden voor ons merk, onze teamleden, klanten en gemeenschappen. Door ons merk af te stemmen op sportprestaties van wereldklasse kunnen we onze diensten koppelen aan ons publiek via de passie en emoties die door sport worden gegenereerd en kunnen we een positieve bijdrage leveren aan onze lokale gemeenschappen,” aldus Brie Carere, executive vice president, chief marketing and communications officer, FedEx Corp. “We blijven zoeken naar krachtige samenwerkingen op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid met de UEFA Foundation for Children, net als tijdens onze sponsoring van de UEFA Europa League.”

“FedEx heeft bewezen een ongelooflijk gewaardeerde UEFA-partner te zijn. We zijn verheugd dat ze hun samenwerking met ons voortzetten en uitbouwen, die in 2015 begon en waarbij ze nu ons vlaggenschip van de clubcompetitie, de UEFA Champions League, ondersteunen”, aldus Guy-Laurent Epstein, directeur marketing van de UEFA. “De UEFA Champions League is ’s werelds grootste clubcompetitie en we kijken ernaar uit om de komende drie jaar nauw samen te werken met FedEx om hen te helpen hun talrijke projecten te activeren. Deze projecten gaan niet alleen ten goede komen aan de voetbalgemeenschap, maar ook een positieve impact hebben op het milieu”.