Fellos en Yace Media slaan handen ineen om taboes rond zorg voor mannen te doorbreken
Amsterdam, 22 december 2025 – Het Nederlandse zorgplatform Fellos kiest voor social advertising bureau Yace Media. Met gedurfde, humorvolle campagnes wil Fellos meer mannen over de drempel helpen naar zorg. De samenwerking speelt in op een groeiende maatschappelijke urgentie: veel mannen zoeken geen hulp bij intieme gezondheidsklachten, waardoor reguliere zorg massaal wordt gemeden. Met het binnenhalen van Fellos houdt Yace Media het momentum stevig vast en kan er gerust gesproken worden van een doorbraakjaar.
Veel mannen zoeken geen hulp bij gezondheidsklachten waar schaamte en ongemak een grote rol spelen, zoals haaruitval, acne of erectieproblemen. Tot wel 90 procent vermijdt een bezoek aan de huisarts en vraagt uit schaamte helemaal geen hulp. Tegelijkertijd wordt meer dan 60 procent van de erectiepillen in Nederland illegaal verkregen, met stevige gezondheidsrisico’s tot gevolg. Daarom werkt Fellos dagelijks aan het toegankelijk maken van veilige en betrouwbare zorg voor mannen.
Schaamte en ongemak zorgen voor taboe
Fellos verlaagt de drempel door mannen vanuit huis een digitaal consult met een BIG-geregistreerde arts te bieden en medicatie discreet thuis te laten bezorgen. Maar om echt impact te maken, moet het taboe voluit doorbroken worden. En daar komt Yace Media in beeld. “We zochten een manier om het taboe nog steviger te doorbreken,” zegt Sibren Tolsma, medeoprichter van Fellos. “Hidde heeft een sterke visie op welke content bij welk merk past en heeft bewezen daarin een scherp strategisch oog te hebben. Gedurfde en humorvolle advertising past perfect bij onze missie: schaamtevrije zorg luid en duidelijk bespreekbaar maken onder mannen.”
Niet fluisteren, maar doorbreken
Als man van midden twintig herkent Hidde Rasenberg, oprichter van Yace Media, het taboe vanuit zijn omgeving. “Fellos wil zorg toegankelijker maken door schaamte bespreekbaar te maken,” zegt Rasenberg. “Dat vraagt om communicatie die niet fluistert maar versterkt. Met gedurfde, humorvolle advertising kunnen we niet alleen drempels verlagen, maar ook mannen aanmoedigen om wél professionele hulp te zoeken in plaats van risicovolle alternatieven. Dat concrete verschil maken is precies waar we het voor doen.”
Doorbraakjaar
Voor Yace Media is het de vierde nieuwe klant in nog geen drie maanden tijd, waarmee het Amsterdamse bureau het momentum stevig vasthoudt. “Dat merken ons zo goed weten te vinden, bevestigt dat er behoefte is aan gedurfde content die echt verschil maakt,” zegt Rasenberg. “We doen het dan ook bewust anders: we werken als een in-house agency. hiermee zijn we de juiste keuze voor merken die willen profiteren van de snelheid en betrokkenheid van een in-house team, maar wél de creativiteit en slagkracht van een bureau nodig hebben.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.