Industry Wire

Geplaatst door Fightclub B.V.

Fightclub ontwikkelt campagne voor humoristisch partyspel Exploding Kittens.

Breda, 12 september 2024

Exploding Kittens, het populaire kaartspel dat een enorme hit werd na zijn lancering op Kickstarter, strijdt tegen de aanname onder jongeren dat kaartspellen saai zijn. In samenwerking met Fightclub introduceert Exploding Kittens ‘Het Explosief Kwartiertje’ voor instant fun, waarmee het spel zich voorgoed distantieert van dit stigma.

Peter de Been, Marketing Manager Asmodee: “Na een succesvolle introductie in 2015 willen we Exploding Kittens onder een bredere doelgroep de status als hét ultieme partyspel meegeven. Daarom slaan we de handen ineen met Fightclub voor een bruisende nieuwe campagne.”

Jurian Duijzer, CEO Asmodee: “Deze campagne staat volledig in het teken van het plezier en de energie die Exploding Kittens biedt. De nadruk ligt hierbij op het vergroten van bekendheid en relevantie – de relevantie van instant fun!”

Lisa Knapen, Strateeg Fightclub: “Met een focus op Gen Z’ers en Millennials, die spelletjes vaak als suf ervaren, verbreden we de doelgroep voor wie Exploding Kittens interessant is. De energieke, speelse toon van het spel sluit perfect aan bij hun levensstijl. Dit meme-waardige spel biedt een interactieve, schermloze ervaring waarbij spelers hun vrienden of familie op hilarische wijze te slim af kunnen zijn. Het bevordert persoonlijk contact, een welkome afwisseling van de vele online interacties die deze doelgroep dagelijks heeft. Daarnaast is Exploding Kittens snel te spelen, wat het ideaal maakt voor deze generaties.”

Stephanie van Vliet, Creative copywriter Fightclub: “Er is een grote groep jongeren die spelletjes in dezelfde ‘suffe’ categorie plaatst als mindful schilderen, yogaposes oefenen of ontspannen kokkerellen. Tegelijkertijd zoekt deze groep manieren om offline in het hier en nu te zijn, maar dan op een energieke en dynamische manier. Dit spanningsveld biedt een unieke kans. Daarom introduceren we ‘Het Explosief Kwartiertje’: een kwartier vol chaos, absurde situaties, humor en energie. Hiermee zetten we ons duidelijk af tegen meer ontspannende activiteiten. De kern van de campagne is een reeks korte online video’s, waarin we animatie combineren met het echte leven. De iconische, geanimeerde kitten uit het spel speelt hierin een verrassende en speelse rol in de wereld van de doelgroep. Na een explosief kwartiertje met Exploding Kittens zijn jongeren die drukke werkdag of tentamenweek zo weer vergeten!”

Naast het ontwikkelen van het creatieve campagneconcept en de productie van video’s, neemt Fightclub ook de volledige distributie van de campagne op zich. De campagne wordt zorgvuldig uitgerold over een breed scala aan mediakanalen die de jonge doelgroep intensief gebruikt. Dit omvat populaire platforms zoals TikTok, YouTube en Meta (Instagram en Facebook). Om een blijvende impact te genereren, worden de commercials van Exploding Kittens de komende maanden verspreid in meerdere flights.

Bekijk hier de hele video serie:

https://youtu.be/Di6YmAjb2lk
https://youtu.be/PjrZWJuvUI0
https://youtu.be/BOpBSI_31TU

Credits

Klant: Asmodee
Brand & Performance Agency: Fightclub
Productiemaatschappij: Animate The World

Over Fightclub

Fightclub is een Brand Agency en Performance Agency in één. Het stelt ons in staat om uitzonderlijke creatieve concepten om te zetten in krachtige doorvertalingen via de kanalen van vandaag. Onder ons dak integreren wij naadloos data met intuïtie, AI met lef en technologie met menselijkheid, wat zorgt voor maximale impact bij elke inspanning.
Meer info op fightclub.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht