Industry Wire

Finalist Digital Magazine Award

Het digitale magazine van de provincie Utrecht (de PUM) is één van de zeven genomineerden voor  de Digital Magazine Awards in de categorie “News & Business Magazine of the Year 2014”. De awards zijn de belangrijkste internationale prijzen voor digitale bladen. De winnaar wordt 25 november 2014 bekend gemaakt in Londen. De jury beoordeelt de magazines op redactionele inhoud en vormgeving. Ook moeten de digitale bladen innovatief en trendsettend zijn. Het evenement wordt dit jaar voor de vijfde keer georganiseerd.

De provincie Utrecht lanceerde begin dit jaar het digitale magazine dat zes keer per jaar verschijnt en een ontdekkingstocht wil zijn door de provincie. In het digitale magazine worden de ontwikkelingen in de provincie op interactieve wijze gepresenteerd met filmpjes, animaties, polls, interviews en uitgebreidere achtergrondverhalen. Via polls kunnen lezers reageren en via links kan de bezoeker gemakkelijk doorklikken naar sites met gerelateerde informatie en achtergronddossiers. Met het digitale magazine kiest de provincie Utrecht voor een innovatieve aanpak in haar communicatie en dat blijkt ook uit de enthousiaste reacties van de lezers. Gebleken is dat het grootste deel van de lezers alle pagina’s bekijkt en het gehele magazine doorloopt. Het lezerspubliek is divers, variërend van inwoners uit de provincie, tot partners van de provincie en andere overheden.

Utrecht is de tweede provincie met een digitaal magazine. Dutch Giraffe, het designbureau dat verantwoordelijk is voor de creatieve uitwerking, won vorig jaar de Nederlandse Award met het digitale magazine van de provincie Noord Brabant. Het digitale magazine van Utrecht gaat nu voor de internationale Award. Andere genomineerden in deze categorie zijn Al Jazeera, Financial Magazine, ING.world, Intheblack, Invest en World Trade Organisation.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht