Industry Wire

Geplaatst door Brave The Sea

Fitzroy en Rachelle van der Linden starten Brave The Sea

New business architect Rachelle van der Linden en strategisch creatief bureau Fitzroy zijn een nieuw initiatief gestart: www.bravethesea.com. Onder de noemer “instant innovation” bouwt Brave The Sea binnen 1 maand nieuwe speedboten voor bestaande bedrijven die behoefte hebben aan vernieuwing. “We bouwen nieuwe formules en business modellen op de pareltjes van het bedrijf. Dat doen we met bewezen inzichten, modellen en ervaring. En met een schat aan inspiratie van buiten.”

Instant innovation in 1 maand
“Captains of industry hebben steeds meer behoefte aan speedboten. Nieuwe bedrijfsconcepten die je relatief snel kunt implementeren en een antwoord zijn op de veranderende spelregels in de markt. Brave The Sea speelt hierop in met ‘instant innovation’: 3 impactvolle creatieve business ideeën volgens de spelregels van nieuwe merken, binnen 1 maand, voor 1 vast bedrag. De meest inspirerende maand van jaar dus”, aldus Rachelle van der Linden.

Geen multiklapper zonder die laatste pagina
Jur Baart vult aan: “Brave The Sea bouwt nieuwe speedboten die optimaal gebruik maken van de assets binnen een bedrijf. Want als je snel iets wilt opzetten, dan moet je realistisch zijn. De 3 business ideeën maken we direct visueel en tastbaar. Indien nodig met een nieuwe naam. Zo krijg je niet een multiklapper in je handen geduwd waarbij je denkt: ‘Ik mis de laatste pagina’. We werken met vaste modellen, waardoor je met doordachte keuzes een heldere koers kunt varen”.

Eerste klanten dienen zich aan
Marnix Tiggeloven: “We merken dat er in de markt behoefte is om de zee te trotseren. We zijn de afgelopen drie maanden onder de radar bezig geweest en hebben al vernieuwende concepten opgeleverd binnen de categorie FMCG en Non-Profit. Zeker in food zien we dat de bedrijven inzien dat ze een nieuwe koers moeten uitzetten. Wij kunnen ze daarbij inspiratie en oplossingen bieden.”

Voor meer informatie, check www.bravethesea.com

Over Rachelle van der Linden
Rachelle is bedenker van innovaties en specialist in het neerzetten van nieuwe, succesvolle formules voor bedrijven. Kent de structuren en denkpatronen van grote corporates, maar weet terug te gaan naar de kern van waaruit je nieuwe klantgedreven bedrijven ontwikkelt. Zo is zij mede-oprichter van www.Knab.nl, en stond ze aan de wieg van www.energiedirect.nl (Essent), Foodreporter en www.vers247.nl (het nieuwe foodplatform van Deli XL). Doorbreken van bestaande business structuren en echt werken vanuit klantbehoefte en de spelregels van de connected enonomy is daarbinnen haar grootste drijfveer.

Over Fitzroy
“We make our clients most adaptable to change”, aldus het devies van Fitzroy. Het strategisch creatieve bureau werkt daarom vooral voor challengers zoals Doritos (Pepsico), Knab (Aegon) en Kornuit (Grolsch). Het bureau is meerdere malen bekroond en heeft in totaal 25 medewerkers in dienst.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht