Industry Wire

Geplaatst door Fossil

Fossil Group en PUMA trekken samen een sprint naar horloges en wearables

RICHARDSON, Texas – 25 april – Fossil Group, Inc. (NASDAQ: FOSL) en PUMA SE zijn een wereldwijde licentie-samenwerkingsovereenkomst aangegaan voor het ontwerp, de ontwikkeling en de distributie van PUMA-horloges en smartwatches tot 2028.

“PUMA is een van ’s werelds toonaangevende sportmerken. We zijn dan ook erg gemotiveerd om met hen samen te gaan werken en onze hoogwaardige ontwerp- en distributiecapaciteiten aan de PUMA-horlogecollectie toe te voegen,” aldus Kosta Kartsotis, CEO van Fossil Group.

PUMA en Fossil Group gaan samenwerken aan het ontwerp en de fabricage van horloges en smartwatches onder merknaam PUMA. De producten zullen in 2019 op de markt komen. De nieuwe producten zijn verkrijgbaar via geselecteerde warenhuizen, speciaalzaken en de e-commercekanalen in het uitgebreide wereldwijde netwerk van Fossil Group.

“Tijd maakt of breekt atleten,” stelt Bjørn Gulden, CEO van PUMA. “Daarom is de juiste partner voor horloges en wearables bijzonder belangrijk voor ons merk. We gaan vol vertrouwen samenwerken met Fossil Group, omdat hun sterke focus op innovatie ons helpt producten te maken die passen bij de behoeften van onze consumenten en ’s werelds snelste atleten.”

Sinds 1997, toen Fossil Group met zijn eerste licentiepartner ging samenwerken, heeft het bedrijf zijn merkenportfolio uitgebreid tot meer dan zeventien merken, en daar is PUMA nu aan toegevoegd. Veel van ’s werelds meest herkenbare merken zien Fossil Group als voorkeurspartner voor uurwerken en accessoires, nu inclusief wearables voor veertien merken in meer dan 300 stijlen, met distributie in 50 landen en 21 talen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht