Industry Wire

Geplaatst door Freshworks

Freshworks optimaliseert IT Service Management van Teijin Aramid met Freshservice

Utrecht, 15 december 2023 – Freshworks Inc. maakt bekend dat Teijin Aramid, een wereldleider op het gebied van hoogwaardige vezels (aramides), de volledige IT-organisatie beheert met behulp van Freshservice, het online platform voor IT Service Management. Binnen zes maanden heeft de organisatie grote verbeteringen gerealiseerd, waaronder een snellere IT-dienstverlening, lagere kosten en verbeterde gebruiksvriendelijkheid voor zowel medewerkers als klanten. Dit zorgt voor een hogere klanttevredenheid.

Als internationaal bedrijf met meer dan 2.000 medewerkers is Teijin Aramid voor een succesvolle bedrijfsvoering afhankelijk van IT. De digitale transformatie zorgt voor steeds meer datagestuurde processen. Om aan de veranderende behoeften van het bedrijf te voldoen, implementeert Teijin Aramid een ‘SaaS-first’ strategie waarin IT centraal staat. Het volledig beheren van de IT-organisatie met één tool is een essentiële voorwaarde om deze strategie te laten slagen.

Teijin Aramid zocht hiervoor een moderne oplossing die ITSM en Information Technology Infrastructure Library procesautomatisering kan bieden, evenals ondersteuning voor projectmanagement, alert management, SaaS-management en contractmanagement. Na een zorgvuldig selectieproces met een langetermijnvisie in het achterhoofd, koos Teijin Aramid voor Freshservice voor Enterprise Service Management voor de afdelingen IT, Human Resources en Facilities.

“Digitale transformatie staat of valt met het op de juiste manier managen van je IT”, zegt Joost van den Reek, Manager PPM & SMO bij Teijin Aramid. “Onze IT-organisatie moet toegerust zijn om onze SaaS-first strategie uit te voeren. Freshservice blinkt uit in gebruiksvriendelijkheid: het is efficiënt en intuïtief in gebruik voor zowel onze medewerkers als onze klanten. We kunnen volstaan met één oplossing die volledig aan onze eisen en verwachtingen voldoet. Het vergroot de slagvaardigheid van onze organisatie en het leidt tot tevreden medewerkers en klanten.”

Door met Freshservice de afhandeling van tickets en serviceverzoeken van het IT-team te automatiseren en te standaardiseren realiseert Teijin Aramid een hogere klanttevredenheid tegen lagere kosten. Ook de Service Level Agreements (SLA’s) van klanten worden in Freshservice beheerd en met de Asset Management-functie kan Teijin Aramid alle hardware binnen de IT-organisatie inventariseren. De bestaande monitoring van de infrastructuur is geïntegreerd in Freshservice. Zodra de monitoringtool een alert signaleert, wordt automatisch een ticket met een hoge prioriteit aangemaakt.

Martijn Simons, Senior Sales Director en General Manager, Benelux en Nordics bij Freshworks: “De case van Teijin Aramid laat duidelijk zien dat bedrijven van elke omvang bedrijfssoftware kunnen inzetten om het leven van hun medewerkers en klanten gemakkelijker te maken. Deze unieke alles-in-één-oplossing zorgt voor operationele efficiëntie en versnelde digitale transformatie voor klanten. We zijn er trots op dat we onze klanten tegen een betaalbare prijs eenvoudig te implementeren softwareoplossingen met veel toegevoegde waarde kunnen bieden.”

Pink Elephant, ITSM Global Training and Consulting Advisor, heeft de Freshservice Enterprise Service Management oplossing binnen drie maanden uitgerold op de afdelingen IT, Human Resources en Facilities van Teijin Aramid.

Misha Macinski, Business Unit Manager bij Pink Elephant: “Freshservice was absoluut de beste keuze voor Teijin Aramid. Dat gold met name voor de criteria gebruiksvriendelijkheid, snelheid van implementeren en het gemak waarmee we deze oplossing in onze bedrijfsvoering konden integreren. Tot slot wil ik benadrukken dat de zeer pragmatische aanpak van Joost van den Reek een belangrijke rol heeft gespeeld bij de succesvolle implementatie binnen onze organisatie.”

###

Over Freshworks

Freshworks Inc, (NASDAQ: FRSH) maakt bedrijfssoftware met AI-support die iedereen kan gebruiken. Onze AI-gebaseerde producten zijn speciaal ontwikkeld voor IT-, klantensupport-, verkoop- en marketingteams. Onze software is ontworpen om iedereen efficiënter te laten werken en meer waarde te leveren voor onmiddellijke impact op de bedrijfsresultaten. Freshworks heeft zijn hoofdkantoor in San Mateo, Californië en is wereldwijd actief voor meer dan 65.000 klanten, waaronder American Express, Blue Nile, Bridgestone, Databricks, Fila, Klarna en OfficeMax. Ga voor het meest recente bedrijfsnieuws naar freshworks.com en volg ons op Facebook, LinkedIn en X.

Over Teijin Aramid

Teijin Aramid is een dochteronderneming van de Teijin Groep en wereldleider op het gebied van aramide. De aramideproducten Twaron®, Teijinconex® en Technora® staan bekend om hun sterkte, duurzaamheid, veiligheid, hittebestendigheid en lage gewicht. De materialen worden gebruikt in verschillende sectoren, waaronder de automobielindustrie, en de lucht- en ruimtevaart. Ze kennen een breed scala aan industriële toepassingen en worden ook gebruikt bij de fabricage van veiligheidsproducten. De productie van deze hoogwaardige materialen vindt plaats in Nederland, Thailand en Japan. Voor meer informatie: [http://about:blank/]www.teijinaramid.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht