FrieslandCampina kiest mediabureaus voor consumentenmerken

Met ingang van 2017 gaat FrieslandCampina voor mediaplanning, media-inkoop en media-optimalisatie samenwerken met MEC, Carat, Essence en Pervorm. Met deze mediabureaus wil het zuivelbedrijf wereldwijd de effectiviteit van zijn media- en marketingbestedingen voor zijn consumentenmerken verbeteren.
De expertise van de bureaus bevordert een geïntegreerde media-aanpak en past binnen de ambitie voorop te lopen in de digitale marketing van fast-moving consumer goods.
MEC zal voor FrieslandCampina Business Group Consumer Products Europe, Middle East & Africa en Business Group Consumer Products Asia de overkoepelende middelenstrategie-ontwikkeling en offline media-inkoop gaan verzorgen. De gespecialiseerde digitale mediabureaus Essence en Pervorm zullen voor deze business groups de digitale mediaplanning en -inkoop regelen.
Carat zal voor Business Group Consumer Products China en voor HongKong de middelenstrategie-ontwikkeling, offline media-inkoop en de digitale media dienstverlening verzorgen.
FrieslandCampina is actief in vele markten met een breed assortiment aan producten en merken. Tot het merkenlandschap van FrieslandCampina behoren wereldmerken als Friso en Frico, maar ook lokale en regionale merken als Frisian Flag in Indonesië, Peak in Nigeria, Alaska in de Filippijnen, Rainbow in Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten, Dutch Lady in Vietnam en Campina in Nederland en België.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.