Geplaatst door Fuga Cloud

Fuga Cloud, de Nederlandse startup, gaat naar ’s werelds grootste technologiebeurs, CES 2024

4 oktober – Fuga Cloud, een geavanceerde Nederlandse startup, is trots om haar deelname aan de aankomende Consumer Electronics Show (CES) 2024 aan te kondigen, ’s werelds belangrijkste technologiebeurs. Het evenement vindt plaats van 9 tot 12 januari 2024 in Las Vegas, Nevada, VS. Hoewel CES traditioneel bekend staat om opwindende gadgets te tonen, verschuift de focus naar innovatieve technologische oplossingen die maatschappelijke en economische uitdagingen aanpakken, waaronder energie, digitalisering, fotonica, circulaire bronnen en gezondheidszorg.

Dit jaar bereiden 70 Nederlandse startups, waaronder Fuga Cloud, zich voor om hun baanbrekende innovaties te presenteren aan potentiële klanten en investeerders op CES. Om de reis te beginnen, zullen deze startups ook deelnemen aan het officiële voorafgaande evenement, CES Unveiled, gepland voor donderdag 12 oktober in Zaandam, Nederland.

Over Fuga Cloud
Fuga Cloud heeft als missie het volledige potentieel van bedrijven te ontsluiten door een eigen, geavanceerde cloudoplossing aan te bieden, bekend als het Enterprise Managed Kubernetes-platform. Wat Fuga Cloud onderscheidt, is de toewijding om vendor lock-ins te vermijden, schaalbaarheid door ontwerp te combineren met de kracht van open source cloud. Dit innovatieve platform sluit naadloos aan bij een multi-cloudstrategie voor groei en innovatie en zorgt tegelijkertijd voor onmiddellijke naleving van alle toepasselijke EU-wetten en -regels. De primaire focus van Fuga Cloud ligt op gegevensportabiliteit en digitale soevereiniteit, waardoor een soepele verplaatsing van toepassingen en workloads over verschillende omgevingen mogelijk is.

Innovatieve oplossingen voor een betere wereld
De deelnemende Nederlandse startups vertegenwoordigen een diverse reeks sectoren, waaronder gezondheidstechnologie, energietransitie en hightech. Onder hen ontwikkelt MantiSpectra een compacte spectrale chip die materiaaleigenschappen nauwkeurig in realtime kan meten en de productie kan opschalen. LV Energy pioniert met nieuwe technologie die elektrische energie uit geluidsgolven haalt, terwijl Breggz een aangepaste draadloze in-ear computer bouwt.

CES Unveiled: Het officiële voorafgaande evenement voor de Nederlandse missie naar CES
De officiële lancering van de Nederlandse missie naar CES Las Vegas zal plaatsvinden tijdens CES Unveiled op 12 oktober in het Taets Art & Event Park in Zaandam. Het thema van CES dit jaar is “Tech for One World.” Tijdens dit voorafgaande evenement zullen de deelnemende startups zichzelf introduceren en een glimp geven van de innovaties die ze zullen presenteren op CES 2024.

CES Unveiled Amsterdam werkt samen met World Summit AI om de positie van de regio als een wereldwijd technologiehub te versterken. Het evenement zal inspirerende sprekers bevatten, waaronder Gary Shapiro, President van de Consumer Technology Association; Michiel Scheffer, President van de European Innovation Council; en Constantijn van Oranje, Special Envoy van Techleap.nl. Deelnemers krijgen de kans om de nieuwste ontwikkelingen te verkennen op gebieden zoals gezondheidstechnologie, generatieve kunstmatige intelligentie, energietransitie, draagbare technologie en nanotechnologie.

Nederlandse CES-deelnemers bereiden zich voor op het grote podium
In de maanden voorafgaand aan CES zullen de Nederlandse startups een trainingsprogramma volgen dat wordt aangeboden door de Nederlandse ministeries van Economische Zaken en Klimaat (EZK), Buitenlandse Zaken en de Netherlands Enterprise Agency (RVO). Dit programma rust hen uit om zich effectief te presenteren aan een wereldwijd netwerk van potentiële klanten, investeerders en journalisten op CES in de Verenigde Staten.

CES dient als de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor meer dan 170.000 bedrijven en investeerders uit ongeveer 160 landen. Nederland neemt voor de achtste keer deel aan CES, waarbij honderden Nederlandse bedrijven hebben geprofiteerd van deze missie, wat hen heeft geholpen internationaal op te schalen. Voor velen is CES een cruciale mijlpaal.

Voor meer informatie over Fuga Cloud en links naar andere publicaties, kunt u terecht op https://fuga.cloud/blog/ces-2024/