Fundoo stort zich op de speelgoedmarkt

De Belgische E-tailer Fundoo lanceert twee nieuwe ‘speelshops’: blokjesstore.be (Lego) en gezelschapsspelstore.be. Met deze nieuwe sites willen ze zich prominent manifesteren in het speelgoedsegment waar op dit moment voornamelijk grote offline winkels de markt domineren. Door deze keuze wil de E-tailer zijn ambitie om ‘de specialist in vrijetijdsplezier te worden’ extra kracht bijzetten.
Tot heden heeft Fundoo zich voornamelijk gericht op het zomerseizoen. Om echter de huidige groei te kunnen behouden, wordt de focus nu ook gelegd op de wintermaanden. Een tweede reden is de vele feestdagen en natuurlijk de komst van de kerstman. Deze moeten de verkoop in de laatste maanden van het jaar kunnen stimuleren. Toekomstige shops, de volgende twee al in oktober, sluiten dan ook aan bij deze eindejaarsstrategie.
Maar het blijft niet enkel bij een online aanbod. Fundoo is en blijft een multichannel-concept dat met de uitgebreide showroom een voorloper is op de Belgische markt. De winkel evolueert mee met de seizoenen en al zal vanaf midden oktober dan ook volledig in het teken staan van de nieuwe online shops. Lego en gezelschapsspelletjes krijgen speciale aandacht in de shop.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.