Geplaatst door Parkmobile

Gemakkelijk en eerlijk betalen nu ook in parkeergarages

Nu mobiel parkeren in een aantal gemeenten in Nederland al de normaalste zaak van de wereld is, worden nu ook de parkeergarages ontsloten. Op die manier wordt betalen voor parkeren ook daar vele malen eenvoudiger voor de automobilist. “In Amsterdam Centrum is mobiel parkeren al goed voor 40% van de parkeeromzet. Parkeren in garages is dan ook een logisch vervolg op onze bestaande dienstverlening” aldus Allard Hansma Marketing Manager Parkmobile. “Het gemak van mobiel parkeren op straat bestaat onder meer uit het niet meer nodig hebben van voldoende muntgeld of chipknip. Alle op straat gemaakte parkeerkosten worden aan het eind van de maand via één rekening en achteraf betaalt. We zijn dan ook zeer verheugd met de voortrekkersrol die de Gemeente Deurne en Venray vervullen. Zij maken het samen met Parkmobile mogelijk om één parkeerfactuur te realiseren voor alle gebruikers van betaalde parkeerplaatsen.” vervolgt Hansma.

Scannen van tag of kenteken
Door het scannen van een tag (door Parkmobile geleverd in de vorm van een sleutelhanger) wordt in Venray toegang verschaft tot de met een slagboom afgesloten gebieden. In Deurne worden Parkmobile gebruikers zelfs aan het kenteken van de auto herkend en gaat de slagboom automatisch open. Bij het verlaten van het terrein wordt dezelfde handeling verricht en de parkeerduur aan Parkmobile doorgegeven. Deze zorgt dat de exacte duur op de maandelijkse parkeerfactuur terecht komt en verrekend wordt. Bijkomend voordeel voor de automobilist is dat de afrekening in parkeergarages met deze betaalmethode eerlijker wordt. In plaats van per 50 of 57 minuten te betalen, wat de standaard is in veel Nederlandse parkeergarages, is het in Deurne en Venray nu mogelijk om per 6 minuten af te rekenen. “Hiermee is een nieuwe stap gezet naar een eerlijker afrekenmechanisme voor de parkeerder. Het per minuut betalen zoals we dat ook gewend zijn op straat in bijvoorbeeld Amsterdam komt nu ook in Parkeergarages dichterbij.” zegt Hansma.

De toekomst
“Parkmobile is met meerdere gemeenten in overleg om garages open te stellen voor onze snel groeiende klantenkring. Naast gemeenten praten we ook met private partijen om hun parkeerplaatsen te ontsluiten voor onze gebruikers. Het is tenslotte in ieders belang dat betaald parkeren gemakkelijker en efficiënter wordt.” besluit Allard Hansma.