Geplaatst door Seneca

Gemeente Soest introduceert persoonlijk intranet

Met de lancering van het nieuwe intranet heeft de gemeente Soest een duidelijke missie gedefinieerd voor haarzelf; een intranet brengen dat voor medewerkers een onmisbare en onontkoombare bron van informatie, kennis en hulpmiddelen is, met een focus op afdelingsrelevante informatie.

Joke van der Drift beleidsadviseur informatiebeleid en projectleider intranet bij de gemeente Soest: “Ons uitgangspunt is dat de homepage van het intranet voor iedereen hét bureaublad is. De grootste verbetering is de geheel vernieuwde homepage, waar in één oogopslag allerlei informatie in beeld is, zoals nieuws, verjaardagen, menu van het bedrijfsrestaurant en een verwijzing naar links met belangrijke webapplicaties.”

De informatie wordt gepersonaliseerd aangeboden met behulp van een koppeling met Active Directory. De gegevens van de medewerkers worden hieruit opgehaald. Informatie bereikt de medewerkers op een effectieve manier.

Achtergrondinformatie van dit mooie intranet project leest u in de klantcase op www.seneca.nl.