Geplaatst door Optivo

Gepersonaliseerde productaanbevelingen verhogen klik- en conversieratio’s Walbusch

Berlijn, 8 september 2015 – De Duitse moderetailer Walbusch past optivo® Recommendations toe voor het optimaliseren van zijn e-mailmarketing met gepersonaliseerde content. Om de cross- en upselling te versterken, past het modebedrijf elke nieuwsbrief en e-mail aan klanten aan op basis van het individuele klikgedrag. Hierdoor verhoogde Walbusch de klikratio op basis van aanbevelingen met 57% en de conversieratio met maar liefst 135%.

Het bedrijf gebruikt e-mailmarketing al enige tijd, en met succes. In het verleden lag de focus echter vooral op het aanbieden van interessante, commerciële aanbiedingen en het gericht aanbieden van verschillende merken. Walbusch had echter al snel door dat een nog persoonlijker aanpak en een geïndividualiseerd design op basis van productaanbevelingen veel mogelijkheden biedt. Hiervoor maakt het bedrijf gebruik van optivo® Recommendations om zijn algemene communicatiekanalen uit te breiden met gepersonaliseerde productaanbevelingen en individuele verkoopsuggesties.

Ook bij klanten die al producten te zien kregen waarop ze eerder geklikt hadden werkten sterk gepersonaliseerde aanbevelingen goed. Doordat ze in hun versie van de nieuwsbrief voortaan gepersonaliseerde aanbevelingen van producten krijgen waarin ze waarschijnlijk geïnteresseerd zijn, stegen de klik- en conversieratio’s met respectievelijk 9% en 27%.

optivo® Recommendations

optivo® Recommendations geeft bedrijven de mogelijkheid gepersonaliseerde nieuwsbrieven te verzenden die gebaseerd zijn op dynamische klantprofielen. Het klikgedrag in de nieuwsbrief wordt gebruikt om persoonlijke productaanbevelingen aan een klant te kunnen geven. Ook het klikgedrag in de online shop en het surfgedrag van de klant worden meegenomen. optivo® Recommendations voegt vervolgens automatisch gepersonaliseerde productaanbevelingen toe aan de nieuwsbrief. Alle content wordt pas gecreëerd en ingeladen op het moment dat de nieuwsbrief voor het eerst geopend wordt door de ontvanger.