Geplaatst door Edgevertising BV

Gerichte tekst advertenties- EdgeTextServer

EdgeTextServer biedt website eigenaren ongekende mogelijkheden om tekstadvertenties uit meerdere bronnen real-time gericht te combineren tot een standaard blok van tekst advertenties, te publiceren in de standaard IAB advertentieformaten.

De bezoeker van de website ziet hiermee uitsluitend tekstadvertenties die op zijn/haar interessegebieden betrekking hebben , waarbij zowel de tekstadvertenties als de informatie tav gebruikersinteresses uit meerdere bronnen tegelijkertijd aangewend kunnen worden. Voorbeeld is retargeting van de bezoekers op sites buiten een website, op basis van o.a. zoekopdrachten op deze website.

De meest optimale situatie voor website eigenaar (opbrengsten), adverteerder (respons en ROI op advertentiebestedingen) en website bezoeker (interessante content en advertenties).

Aangevuld met diverse extra mogelijkheden waaronder :
• het dynamisch genereren van tekstadvertenties op basis van templates vanuit de database met NAW gegevens;
• gebruik van een of meer zelf te definieren advertentieopmaak stijlen voor iedere advertentie;
• de gebruikelijke advertentie tools als het maximaliseren van aantal vertoningen (capping), bepalen van de regels voor prioriteit in vertoning en optimaliseren van opbrengsten van advertentie posities;
• real-time opvullen van een of meer advertentieposities/blokken met fall-back advertenties, te exploiteren via de bekende advertentieverkoop netwerken of door Edgevertising zelf;
,biedt EdgeTextServer bovendien het optimaal gebruik van Profile Targeting voor iedere tekstadvertentie afzonderlijk binnen het advertentieblok!

Een aantal testcampagnes met enkele duizenden tekstadvertenties hebben een aanzienlijke verbetering in CTR, in een aantal gevallen zelfs met een factor 10 (!) en hoger, bewezen. Dit betekent voor de website-eigenaar in een enorme verhoging van de opbrengst van advertentiesposities en voor de adverteerder een aanzienlijke verbetering van de respons op zijn advertenties.

Over Edgevertising
Edgevertising BV is een initiatief van Jan Kopmels en Lejo Duivenvoorde om een uniek platform te realiseren voor bewezen en effectief online adverteren, op basis van gebruikersprofielen verzameld uit diverse databases van grote communities, datingsites, webshops en abonneebestanden. Vanuit de huidige stand van vele miljoenen profielen groeien de verzameling te selecteren gegevens en het aantal anonieme (!) profielen dagelijks sterk op basis van de bestaande en nieuwe samenwerkingen.
Edgevertising rekent af op basis van daadwerkelijke, gerichte plaatsingen en helpt daarmee het rendement van databases, on-line campagnes en websites fors te verhogen!

Nieuwsgierig?
Edgevertising BV