Geplaatst door Getronics

Getronics haalt belangrijke wereldwijde deal met Intersnack binnen

Amsterdam, NL 11 februari 2019 Getronics, de wereldwijd actieve IT-dienstverlener, heeft een belangrijk zevenjarig contract afgesloten met Intersnack, leider in hartige snacks en de holding achter meer dan twintig bekende merknamen als Hula Hoops, Funny-Frisch, Chio, McCoys, POM-BÄR, KP Nuts, Estrella, Vico en ültje.

Getronics zal wereldwijde end-to-end IT-infrastructuur leveren en beheren, inclusief Service Integration & Management (SIAM), end-user computing services, networking, hardware en software, security en servicedesk. Deze infrastructuur zal de essentiële fundering vormen waarop Infor – de provider die door Intersnack gekozen werd – voor de migratie van zijn ERP-cloudtoepassingen een business process-oplossing zal implementeren.

Intersnack is zowel organisch als via meerdere overnames gegroeid, met een complete variatie van  schaalvoordelen voor lokale, nationale bedrijven. Elke overname omvat ook bijkomende IT-infrastructuur en -diensten in, die er bij Intersnack toe heeft geleid dat een enkel platform en omgeving vereist zijn, waarnaar het alle bestaande systemen kan migreren en waarop het nieuwe systemen kan bouwen. Dit zal ervoor zorgen dat de schaalvoordelen die Intersnack biedt, bij een overname snel en naadloos naar dagelijkse IT-toepassingen en business process-applicaties uitgebreid kunnen worden.

Henrik Bauwens, Chief Executive Officer van Intersnack: “Hoewel het centraliseren van onze IT-operaties een cruciale stap in onze groeistrategie is, hebben we de laatste negen maanden beslissingen genomen, die de verantwoordelijkheid voor onze nationale IT grotendeels in handen van een kleine groep wereldwijde partners legt. Dat we onze infrastructuur in deze mate uitbesteden, is een zeer duidelijke uiting van ons vertrouwen in de capaciteiten van Getronics om de funderingen, het platform en de infrastructuur die we nodig hebben, te laten leveren en beheren op een wereldwijde schaal, zodat we Intersnacks merkenportefeuille en allround business verder en nog succesvoller kunnen blijven uitbreiden.”

We zijn ons erg bewust van de omvang van Intersnacks beslissing tot outsourcen”, verklaart Nana Baffour, President en Group CEO van Getronics. “We nemen met genoegen onze verantwoordelijkheden op en kijken ernaar uit samen te werken met zowel Intersnack als Infor om precies de benodigde ICT-diensten te leveren op daadwerkelijk wereldwijde schaal. Voor Getronics is dit een tastbaar bewijs van ons vermogen de complexe behoeften van wereldwijde spelers met zeer specifieke lokale vereisten te begrijpen, hen te adviseren en vervolgens de voor hen juiste oplossingen te leveren. Het toont aan dat we dagelijks vooruitgang maken in onze ambitie om ’s werelds bevoorrechte partner voor ‘business transformation’ te worden.

Het contract tussen Getronics en Intersnack, met hoofdkantoor in Duitsland, omvat 23 landen, waarvan twintig Europese landen* waaronder Nederland, alsook India, Vietnam en Singapore. De exacte waarde van het contract is vertrouwelijk.

Intersnack is een in Duitsland gebaseerde snackproducent die jaarlijks meer dan 500.000 ton snacks produceert, waaronder aardappelchips, nootjes, zogenaamde ‘speciality snacks’ en bakproducten. Het bedrijf is in privéhanden en telt meer dan negenduizend werknemers in Europa. De jaarlijkse omzet bedraagt € 2,7 miljard.

*Oostenrijk, Zwitserland, Roemenië, Slovenië, Slovakije, Litouwen, Kroatië, Bulgarije, Tsjechië, Hongarije, Duitsland, Ierland, Frankrijk, Finland, Nederland, Noorwegen, Polen, Zweden, Denemarken, Verenigd Koninkrijk.

Over Getronics

Getronics is een wereldwijd actieve ICT-integrator met een rijke geschiedenis van meer dan 130 jaar en is in handen van Bottega InvestCo S.à r.l.

We streven ernaar dankzij de juiste technologie en uitzonderlijke mensen de voorkeurspartner van onze klanten te worden wanneer het op bedrijfstransformatie aankomt, met daarnaast een unieke focus op klanttevredenheid dankzij gelukkige medewerkers. Met bijna negenduizend werknemers in 23 landen in Europa, Azië & Oceanië, de Verenigde Staten en in Latijns-Amerika biedt Getronics met haar Transformation-portfolio kennis en expertise in Managed Workspace, Applications, Industriespecifieke Softwareoplossingen, Multicloud Management, Unified Communications en Securitydiensten. Zo willen we met een proactief, end-to-end portfolio de digitale gebruiker ondersteunen, zowel in de openbare als in de privésector.

Getronics is het leidende lid en drijvende kracht achter de Global Workspace Alliance (GWA), een uniek model dat klanten een consistente IT-service wil bieden in honderd landen met één enkel aanspreekpunt en facturatiedienst. De GWA beheert wereldwijd tien miljoen werkomgevingen.