Industry Wire

Geplaatst door Glasnost

Glasnost traineeship van start met nieuwe generatie PR talenten

Amsterdam, 24 september 2019 – Romy Kessing, Sanne Borkus en Demi-Jo Smith vormen de nieuwe lichting trainees aan de Glasnost Akademya. De talenten gaan een 2 tot 3 jarig traject tegemoet waarin ze worden opgeleid tot volwaardig PR-consultant. De eerste lichting trainees heeft inmiddels het traineeship afgerond. Zij werken nu als PR-consultant voor merken als Magnum, Google en Nestle bij Glasnost en Fitzgerald.

De Glasnost Akademya is bedoeld voor starters tot twee jaar werkervaring. Tijdens dit traineeship groeit de trainee van Account Assistant naar Account Executive naar uiteindelijk Consultant. Met de drie nieuwe trainees groeit Glasnost naar een team van dertig, dit is hard nodig om het klantenportfolio ook in de toekomst te voorzien van gedegen PR-professionals toegespitst op verschillende specialisaties.

‘‘We vergelijken ons traineeship vaak met voetbal. Het examen van de eerste lichting trainees voelde voor ons als het succesvol debuteren van eigen talent bij Ajax 1. We zijn erg trots op de eerste lichting die het traject heeft afgerond en kijken uit naar de ontwikkeling van de drie nieuwe toppers. We geloven sterk in deze aanpak als onderdeel voor de ontwikkeling van een loyaal en kwalitatief team en stabiele groei voor de organisatie.’’ aldus Henk Boersen, managing partner bij Glasnost.

De nieuwe lichting bestaat uit:

Romy Kessing (23 jaar)
Romy is begonnen als stagiair bij Glasnost, tijdens deze periode heeft ze zich bewezen bij klanten als Hertog, Magnum en srprs.me. Romy zegt over haar aanstelling: “Te gek om bij zo’n jong en snelgroeiend bedrijf met echte A-players als klanten aan de slag te mogen. Ik kijk uit naar een leerzame en boeiende tijd waarin ik veel kennis en ervaring zal opdoen!”

Sanne Borkus (25 jaar)
Met haar Master Corporate Communicatie en nieuwe Media en ervaring in de media- en evenementenwereld, zoals bij Viacom International Media Networks, gaat Sanne zich storten op merken als Google, Nestlé en Albert Heijn. Sanne zegt over haar aanstelling: “Het is een fantastische kans om bij Glasnost voor zulke mooie merken te werken en dan ook nog eens in een jong en gezellig team. Ik weet zeker dat ik hier enorm veel ga leren en kan niet wachten om mij te storten in de wereld van PR en Native Advertising!”

Demi-Jo Smith (23 jaar)
Demi-Jo kwam bij Glasnost terecht na haar Master Communicatiewetenschappen. Tijdens haar studieperiode deed ze ervaring op in het communicatievak bij onder meer Van Lanschot Bankiers en Picnic Supermarkets. Demi-Jo zegt over haar aanstelling: “Het is onwijs tof om met zo’n fris en jong team dat keihard aan het knallen is, voor zulke mooie klanten te werken. Ik zie het als een enorme kans om kennis en ervaring op te doen binnen het PR vak. Het traineeship biedt een hele fijne overgang tussen de studiebanken en een eerste echte baan!”

Over Glasnost
Glasnost heeft voor het derde opvolgende jaar een FD Gazelle voor de groei in de wacht gesleept. Het bureau, werkzaam voor klanten zoals Google, VodafoneZiggo en Unilever, is in nog geen zeven jaar tijd gegroeid naar 30 werknemers; een bonte verzameling van gedreven (young) professionals met een frisse blik op moderne PR. Glasnost (Russisch voor ‘openheid’) onderscheidt zich van andere PR bureaus door de gedurfde aanpak van communicatievraagstukken en het combineren van moderne communicatiemiddelen dankzij de zelf ontwikkelde 3M-methode. Onlangs introduceerde Glasnost een partnerbureau genaamd Fitzgerald.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht