Geplaatst door Twinkle

GoCustomized winnaar Cross Border top 30

Tijdens het Cross Border e-commerce Event te Utrecht is GoCustomized vandaag uitgeroepen tot de winnaar van de Cross Border top 30. Michiel van de Plassche, Founder & CEO GoCustomized, kreeg de award uit handen van Arjan van Oosterhout, hoofdredacteur van Twinkle. De Cross Border e-commerce top 30 is een initiatief van Twinkle en Dexport om de snelstgroeiende Nederlandse e-commerce bedrijven in het buitenland inzichtelijk te maken. Genomineerd waren dit jaar onder andere Leapp, Helloprint en The Sting.

Cross Border top 30
Ondernemingen die minimaal € 100.000 online omzetten buiten Nederland én een buitenlandse omzetgroei van minimaal 20% laten zien, komen voor de De Cross Border top 30 in aanmerking. Tijdens het Cross Border e-commerce Event in Utrecht werd de top 30 bekendgemaakt. Naast een eerste plaats voor GoCustomized waren ook Helloprint (2e plaats) en The Sting (3e plaats) enkele van de snelste groeiers.

GoCustomized
GoCustomized richt zich op de markt voor unieke en originele gepersonaliseerde telefoon- en tablethoesjes. “In een wereld waarin smartphones en tablets steeds meer op elkaar gaan lijken geloven wij erin dat het uniek maken van jouw favoriete gadget simpel en snel kan én niet duur hoeft te zijn.”

Begonnen met het aanbieden van één uniek product in 2012, een gepersonaliseerde backcover voor de iPhone 4S, bestaat het assortiment nu uit ruim 200 producten voor meer dan 70 verschillende smartphones en tablets van alle grote aanbieders. De activiteiten zijn vooral gericht op de consumentenmarkt, maar ook de zakelijke markt wordt bediend.

Van Amsterdamse startup naar internationale webshop
Na een vliegende start in Nederland is GoCustomized uitgegroeid tot een belangrijke speler op de Europese markt. Michiel van de Plassche, Founder & CEO GoCustomized: “Wij zijn ontzettend blij en verrast dat we gewonnen hebben. We wisten dat het hard ging afgelopen jaar. We zijn na België in 7 andere landen actief geworden. Maar dat we gingen winnen, dat hadden we nooit verwacht.”

“Onze succesfactor is dat we klein zijn begonnen, maar altijd hebben gedacht dat het groot zou kunnen worden. We hebben schaalbare systemen gebouwd, waardoor we groei aankonden. Daarnaast zijn we vorig jaar tegelijkertijd in 7 landen actief geworden, met lokale mensen op kantoor die de markt kennen. Op het moment dat er succes was konden we snel schalen.”

“We hebben natuurlijk nog verdere internationale groeiplannen. We zijn nu actief in 9 landen. In Europa is nog veel te halen, maar we kijken nu met name naar Amerika, omdat dit voor ons een hele interessante markt is. We zijn er bijna klaar voor en verwachten dat dit begin 2017 helemaal goed komt.”