GoDataDriven gaat verder als Xebia

Hilversum, 5 januari 2023 – GoDataDriven gaat via een rebranding verder als Xebia, het toonaangevende merk in diensten voor digitale transformatie. GoDataDriven was al onderdeel van moederbedrijf Xebia, maar gaat nu ook het Xebia-merk dragen. Met de rebranding van de data- en AI-specialist breiden de organisaties hun portfolio en internationaal marktbereik verder uit.
GoDataDriven werd in 2013 opgericht, toen al als volledige dochteronderneming van Xebia. GoDataDriven gespecialiseerd in consultancy en training voor data en AI ondersteunde inmiddels honderden bedrijven om data gedreven te opereren. Door de re-integratie versterkt Xebia zijn portfolio in AI-strategie, analytics translation, data science, machine learning en AI, MLOps, analytics engineering en training.
Xebia biedt met 6.000 medewerkers verspreid over 18 locaties wereldwijd consultancy, training, diensten en ondersteuning op projecten in verschillende domeinen.
Xebia’s CEO Anand Sahay is enthousiast over de integratie van GoDataDriven in Xebia. “Data is een katalysator voor digitale innovatie. GoDataDriven heeft zichzelf gevestigd als toonaangevend data- en AI-adviesbureau in de Benelux. Nu GoDataDriven verder gaat als Xebia hebben we als organisatie de mogelijkheid om deze unieke expertise en ervaring naar andere regio’s te brengen, waardoor Xebia een stap dichter bij het realiseren van zijn ambities als wereldwijd adviesbureau gespecialiseerd in digitale transformatie komt.”
“Ik ben trots op wat we als team hebben bereikt in het afgelopen decennium. GoDataDriven is onderdeel geweest van een internationale ontwikkeling waar data de standaard werd voor moderne bedrijfsvoering”, aldus Rob Dielemans, oprichter van GoDataDriven. “Nu is het tijd om organisaties ook in andere regio’s te helpen om data te verankeren in het DNA en ze te laten excelleren. Hiervoor brengen wij onze ervaring naar Xebia, en tegelijkertijd profiteren wij van het brede scala aan expertises van Xebia. Ik ben dan ook enthousiast over onze toekomst met de kracht van de Xebia-merknaam.”
Sterke kennisdeling
Kennisdeling heeft bij Xebia en GoDataDriven altijd hoog in het vaandel gestaan. Dit doet Xebia vanuit community gedreven ‘chapters’ die zich wereldwijd steeds verder uitbreiden. GoDataDriven wordt onderdeel van het ‘data chapter’ dat in teken staat van de kennisbevordering binnen deze discipline. Dit moet zorgen voor sterke kwaliteit en snelheid op het gebied van datadiensten binnen Xebia. De kennisdeling levert lessen op uit verschillende globale uitdagingen en stimuleert het behoud van talent.
Hoewel de naam en logo van GoDataDriven veranderen, blijft de structuur, cultuur en focus hetzelfde. “Wij deelden altijd al dezelfde missie en waarden met Xebia. Door de rebranding kunnen we onze grenzen en doelen verleggen, onze volledige potentie ontketenen en van Xebia wereldwijd een erkende naam in ons vakgebied maken”, stelt Dielemans.
“Als één bedrijf vergroten we de kans dat we precies bieden wat klanten nodig hebben”, aldus Giovanni Lanzani, managing director data Benelux bij Xebia. “Daarnaast profiteren we van een enorme informatie- en kennisstroom. Meer experts en kennisdeling, betere beslissingen, meer perspectieven op uitdagingen en een sterkere coördinatie binnen units.”
——————– EINDE BERICHT ——————–
Over Xebia
Xebia is een IT-consultancy- en softwareontwikkelingsbedrijf dat sinds 2001 wereldwijd digitale leiders adviseert en ondersteunt. Met kantoren op elk continent, helpen we de top 250 bedrijven om innovaties te omarmen, de nieuwste technologieën toe te passen en de meest succesvolle businessmodellen te implementeren. Om aan elke digitale vraag te kunnen voldoen, heeft Xebia teams met enorm veel kennis en ervaring op het gebied van Agile, DevOps, Data & AI, Cloud, Software Development, Security, Quality Assurance, Low Code, en Microsoft Solutions. Naast hoogwaardige consultancy en state-of-the-art software biedt Xebia Academy de training die moderne bedrijven nodig hebben om beter, slimmer en sneller te werken. Xebia blijft uitbreiden door middel van een buy-and-build strategie en werkt samen met toonaangevende IT-bedrijven om steeds meer voet aan de grond te krijgen in het digitale landschap.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.