Goede Doelen in Nederland hebben er een unieke, innovatieve app bij: ChariTales.

Het wordt voor Goede Doelen steeds moeilijker om tegen aannemelijke kosten structurele inkomsten te verwerven. Voor sommigen, de wat kleinere, is dat zelfs feitelijk onmogelijk geworden. En er zijn in Nederland miljoenen vrijwilligers die zich dag in dag uit willen inzetten voor hun goede doel. Mensen die enthousiaste verhalen kunnen vertellen over hun goede doel. Daarom lanceren we ChariTales.
ChariTales is de eerste innovatieve impact community app die van de vrijwilligers van een goed doel echte ambassadeurs maakt. Zij krijgen directe ondersteuning bij het vertellen van hun verhaal, het genereren van structurele inkomsten, het opzetten van actiematige- en event gedreven acties en veel meer.
De Goede Doelen kunnen tevens met ChariTales de betrokkenheid van vrijwilligers verhogen en een eigen community bouwen en onderhouden. Het goede doel bepaald daarbij zelf wat het beste bij hen past.
ChariTales zet in op storytelling met behulp van AI en peer-to-peer contact, het delen van verhalen en de mogelijkheden om het goede doel te steunen. Zowel in tijd als geld.
“We zijn er trots op dat we een manier hebben gevonden om innovatieve technieken (AI) en storytelling in te zetten om goede doelen te kunnen helpen in een duurzame en lange termijn inkomstenstroom door meer binding met de achterban”, Onze app wordt goed ontvangen en dit moment zijn we in gesprek met meerdere goede doelen en partners. aldus co-founders Judith van den Hoeven en Ella Reizevoort.
Innovatie binnen filantropie en waarom ChariTales.
We merken dat de achterban van goede doelen: vrijwilligers, bestuur, supporters of anderszins betrokkenen, een zeer waardevolle groep is, die graag het verhaal van hun doel vertelt. Een groep ook die graag meer voor hun favoriete goede doel wil doen maar het daarbij lastig vindt direct om support of geld te vragen. ChariTales biedt hier alle tools voor.
We hebben gekozen voor een app, omdat een app, als deze eenmaal gedownload is, direct beschikbaar is. De verhalen (ChariTales) kunnen heel snel 1-op-1 gedeeld worden via alle media incl de mogelijkheden om te steunen. Zo ontstaat een (nieuw)netwerk, waarbij iedereen zelf in controle is.
De app werkt op basis van het principe van een olievlek en staat voor flexibiliteit, diversiteit in het steunen van goede doelen, zowel in tijd als in geld, afhankelijk van de wens van de achterban. Alles draait daarbij om binding.
Wat betekent ChariTales voor goede doelen?
ChariTales zet in op het structureel steunen van goede doelen en betekent (in willekeurige volgorde):
– Bouwen aan een eigen community, met echte verhalen;
– Betrokkenheid van vrijwilligers vergroten;
– Lagere wervingskosten;
– Je spreek een nieuwe, jongere, doelgroep aan;
– Innovatie en flexibiliteit;
– Informatie en educatie.
De eerste versie is op dit moment in beschikbaar in de app stores en we hebben al de eerste goede doelen kunnen aansluiten.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Judith van den Hoeven (judith@charitales.com, +41 78 800 48 77) of Ella Reizevoort (ella@charitales.com, +31 6 20 60 23 15) of check ook www.charitales.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.