Grant Thornton genomineerd voor ‘beste digitale sollicitatie-ervaring’

Alphen aan de Rijn, 20140915 — Grant Thornton Accountants en Adviseurs is dit jaar opgenomen in de lijst van Nederlandse organisaties met de beste sollicitatie-ervaring en is tevens de hoogst genoteerde accountancy organisatie. De internationale belofte van Grant Thornton ‘An instinct for growth’, krijgt hiermee ook gestalte als het gaat over haar eigen personeelsbeleid.
Onderzoeksbureau Digitaal-Werven brengt jaarlijks het digitaal wervingsbeleid van Nederlandse organisaties in kaart. Dit jaar werden meer dan 400 organisaties onder de loep genomen. Naast Grant Thornton waren andere genomineerden voor 2014 bol.com, Calco, Deloitte, Eneco, en Enexis. Allen hebben in de afgelopen twaalf maanden geheel nieuwe sites live gebracht of significant grote veranderingen doorgevoerd aan hun ‘werken bij’ sites. De meeste daarvan scoorden ook in voorgaande jaren goed in het onderzoek.
Onderzoek
Het onderzoek werd opgezet vanuit het oogpunt van de sollicitant. Digitaal-Werven doorloopt het digitale sollicitatieproces bij een organisatie om het systeem te testen. Moet je 4 pagina’s met vragen invullen, of kan je als sollicitant gewoon mailen? Komt er een adequate reactie of laat het bedrijf niets meer van zich horen? Andere onderdelen van het onderzoek zijn het stellen van vragen via social media, iets dat sollicitanten steeds meer doen.
Door de jaren heen is in het algemeen het niveau van de digitale sollicitatie-ervaring sterk toegenomen. Het eerste jaar van Digitaal-Werven scoorde geen enkele organisatie in Nederland een 7 (op een schaal van 1 tot 10), twee jaar geleden waren er 9 bedrijven met een 7 of meer, vorig jaar waren dit er al 39!
De jury zal uit deze genomineerden een winnaar kiezen. 7 oktober zal tijdens het Digitaal-Werven 2014 event de winnaar bekend worden gemaakt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.