Groei en service toverwoorden bij Snakeware

Snakeware richt zich op het bedenken, begeleiden en bewaken van online projecten met een focus op integratie en optimalisatie, waarbij de klant zelf ‘in control’ blijft. Deze projecten zijn gebaseerd op de eigen succesvolle software die Snakeware al ruim 12 jaar in de markt zet. Dit onder de merknaam Snakeware CMS, een online softwarepakket voor het op eenvoudige wijze beheren van alle soorten online kanalen. Hierbij kan gedacht worden aan websites, intranetsites, applicaties, vele social media, maar ook print en narrowcasting. Vorig jaar boekte Snakeware hiermee een omzet van ruim 1,2 miljoen euro.
Veel grote nieuwe klanten komen naar Sneek
De groei is toe te schrijven aan toenemende bestedingen van bestaande klanten en de aanwas van grote nieuwe klanten, waaronder Barenbrug Holland, Pantar Amsterdam, Poiesz Supermarkten en YKK Nederland. De order intake van het Friese internetbureau is dan ook flink gegroeid en mede daardoor is men op zoek naar nieuwe medewerkers om het team uit Sneek te komen versterken. De grote groei van Snakeware zit onder andere in nieuwe toepassingen zoals datapublicatie en opmaak naar print & narrowcasting, services en de toevoeging van het nieuwe bedrijfsonderdeel Strategy & Marketing, dat onder leiding van Toine Dinkelberg sinds januari van dit jaar ook stevig aan de weg timmert.
Snakeware Stratgegy & Marketing is aanwinst
De resultaten van het eerste half jaar en de vooruitzichten bevestigen de verwachtingen die de directie van Snakeware had toen ze eind van 2011 de formule rond Strategy & Marketing, samen met Toine Dinkelberg, onder de Snakeware vlag in de markt wilde gaan zetten. Inmiddels hebben ruim 15 bedrijven en instellingen Snakeware Strategy & Marketing opdracht gegeven om de online marketing activiteiten te optimaliseren of nieuwe strategieën te bepalen.
Toine Dinkelberg bevestigt dat Snakeware een solide basis geeft: “Door de rol die Snakeware invult als online regisseur zijn opdrachtgevers blij met de aanvullende dienstverlening, die ik onder hetzelfde sterke merk in de markt zet.” Ook vinden steeds meer, in eerste instantie, niet Snakeware klanten hun weg naar het Sneeker internetbureau omdat het concept van transparantie, duidelijkheid vooraf en service bijzonder blijkt aan te spreken. Daarnaast werkt Snakeware met een gefundeerde en procesmatige aanpak waardoor men samen met de klant aan steeds betere online resultaten werkt en op praktische wijze invulling geeft aan complexe communicatievraagstukken.
Door deze positieve ontwikkelingen liggen de omzet- en winstdoelstelling voor 2012 goed op schema. “In de uiterst competitieve markt van vandaag boeken wij uitstekende resultaten”, zegt Ate van der Meer van Snakeware. “We werken aan prachtige projecten, er heerst een positieve stemming en er liggen kansen voor nieuwe medewerkers”, sluit hij strijdvaardig af.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.