Geplaatst door The Wall

Grootste Apple Premium Reseller eind dit jaar naar The Wall Utrecht

Utrecht, 4 september 2018 – Apple Premium Reseller Amac opent eind dit jaar een groot filiaal in de kop van The Wall Utrecht, het markante koop- en belevingscentrum langs de snelweg A2. Naast de nieuwe winkel komen ook alle landelijke faciliteiten voor ondersteuning, logistiek en reparatie van Amac onder het dak van The Wall Utrecht. Het nieuwe Amac-filiaal gaat 6.200 vierkante meter beslaan, tien procent van het 62.000 vierkante meter tellende winkelcentrum.

Met deze transactie zet eigenaar Propertize een volgende succesvolle stap in de herontwikkeling en upgrading van het rode winkelcentrum langs de A2. “Amac wordt in één klap de grootste huurder van The Wall en een absolute trekker, niet alleen voor de regio, maar voor heel Nederland”, aldus Barbara Ploeger van Propertize. In augustus kondigde sportwinkel Decathlon aan zijn intrek in The Wall te nemen en eerder dit jaar openden speelparadijs Play-In en rollerdisco Rocking Rollerz er de deuren. Met de komst van Amac is dit jaar al ruim 18.000 m2 van de rode blikvanger verhuurd.

De transactie kwam tot stand door BNP Paribas Real Estate in samenwerking met vastgoedondernemer Frank van Kessel. Amac werd bijgestaan door Ron Metz van Metz Vastgoed. Amac werd in maart 2017 met de overname van iCentre in één klap de grootste Apple Premium Reseller van Nederland. Het bedrijf heeft inmiddels 46 filialen verspreid over het land.

Over The Wall
The Wall Utrecht werd gebouwd tussen 2008 en 2010 en is met een lengte van meer dan 800 meter een van de langste en meest markante gebouwen van Nederland. Het belevingscentrum huisvest winkels, retailconcepten en spraakmakende restaurants. In het gebouw is door de brede bestemming ruimte voor een combinatie van leisure en shopping. De ligging naast de A2 maakt het een van de best bereikbare plekken van Nederland.