Grote updates Adobe Creative Cloud nu beschikbaar

Adobe (Nasdaq:ADBE) heeft de beschikbaarheid van de nieuwe updates in de Adobe® Creative Cloud™ aangekondigd. Deze Creative Cloud-update heeft grote invloed op het creatieve proces door het toevoegen van indrukwekkende CC-desktopapplicaties, slimme ‘cross-device’ samenwerking- en publicatiemogelijkheden. Via Creative Cloud, op MAC OS, Windows, iOS en Android kan creatief werk worden opgeslagen en gedeeld. Behance, de internationale online creatieve community, is nu tevens geïntegreerd met de Creative Cloud. Dit geeft gebruikers de mogelijkheid om werk te presenteren, feedback te ontvangen op projecten en het resultaat wereldwijd te tonen.

“We hebben veel nieuwe innovatieve updates toegevoegd aan onze CC-desktopapplicaties, zoals Photoshop, Illustrator en InDesign. Deze apps bevatten nieuwe features die de productiviteit verhogen, de manier waarop we mobiele content bouwen stroomlijnen en tonen indrukwekkende nieuwe beeldbewerkings- en videotechnologieën. Deze apps zijn nu tevens verbonden met de krachtige publicatie- en community-features die meerwaarde bieden aan de Creative Cloud-ervaring”, zegt David Wadhwani, senior vice president en general manager, Digital Media bij Adobe. “Op korte termijn zullen er nog meer grote updates worden toegevoegd aan Creative Cloud. We zijn benieuwd naar het werk wat onze klanten zullen leveren.”

De updates in Creative Cloud vereenvoudigen het gehele creatieve proces. De  belangrijkste features zijn:

• Toegang via desktop, web en mobiel. Met Creative Cloud is de gehele creatieve omgeving gesynchroniseerd met en georganiseerd op de desktop, website of  mobiele device. Via Behance heb je altijd toegang tot het werk, houd je feedback bij en kun je apps en updates installeren en beheren. Binnenkort worden meer features toegevoegd om bestanden en desktoplettertypes te kunnen beheren met dezelfde ervaring.
  • Integratie met ’s werelds grootste creatieve community. Met de integratie van Behance in Creative Cloud kunnen leden hun eigen portfolio’s publiceren, andere creatieve professionals volgen, en feedback ontvangen vanuit de creatieve community op projecten. Er zijn ruim 1,4 miljoen leden binnen het Behance-netwerk.
  • Opslaan, delen en samenwerken. Alle bestanden en toepassingen kunnen worden gedeeld tussen desktop, cloud en mobiele devices. Een designer neemt een foto met zijn iPad, gebruikt Photoshop® Touch om de foto onderweg bij te werken, benadert het bestand via de cloud en gebruikt Photoshop CC op de Mac of Windows PC om de foto verder te bewerken. Designers kunnen bestanden sturen om te bekijken, te downloaden of om er op te reageren. Aanpassingen worden opgeslagen met versiehistorie zodat gebruikers hun bestanden met een gerust hart kunnen aanpassen. Individuele leden hebben de beschikking over 20GB aan opslagruimte.
  •  Soepele publicatie. Creative Cloud-leden hebben toegang tot de diensten die zij nodig hebben om persoonlijke portfolio-websites te publiceren door gebruik te maken van Behance ProSite. Daarnaast kunnen zij hoogwaardige digitale publicaties maken voor de iPad door gebruik te maken van Digital Publishing Suite (DPS) Single Edition. Met PhoneGap™ Build kunnen mobiele apps voor elke device worden gecreëerd en gepubliceerd. Adobe Typekit bevat een ongelimiteerde bibliotheek met klassieke en nieuwe lettertypes voor gebruik op websites en binnenkort is via Creative Cloud een update beschikbaar om veel van deze lettertypes direct binnen de desktopapplicaties te gebruiken. Leden met een volledig Creative Cloud lidmaatschap hebben zeer binnenkort beschikking over 700 lettertypes die met een klik te installeren zijn.

Deze update van Creative Cloud omvat nieuwe versies van 15 Adobe desktopapplicaties, waaronder Photoshop® CC,  InDesign® CC, Illustrator® CC, Dreamweaver® CC, Premiere® Pro CC en meer. Adobe Creative Cloud bevat meer dan 30 tools en diensten waarmee professionele contentcreatie en contentlevering mogelijk is via print, web, mobiele apps, video en fotografie.

In de laatste versies van Adobe’s desktop tools zijn honderden nieuwe features te vinden:

• Photoshop CC bevat nieuwe scherpte-technologieën en verbeteringen in de designer workflow. Camera Shake Reduction verscherpt afbeeldingen die anders onbruikbaar waren door het bewegen van de camera. Met de Smart Sharpen-tool kun je texturen en details uit laten springen en de nieuwe Camera Raw 8 biedt nog meer krachtige fotografische functies om afbeeldingen strakker en perfect te maken. Photoshop CC en Illustrator CC zijn de eerste Adobe desktopapplicaties waarmee werk direct gedeeld kan worden op Behance®. Hierdoor kunnen gebruikers werk direct tonen en feedback ontvangen tijdens het creatieve proces.
  • De Touch Type-tool in Illustrator CC biedt een nieuwe manier om creatief te werken met type. Designers kunnen tekst verplaatsen, schalen en draaien in de wetenschap dat de tekst blijvend aangepast kan worden. Deze feature werkt met een muis, stylus of multi-touch device. Illustrator maakt het ook mogelijk om te schilderen met een penseel die bestaat uit een gedeelte van een foto. Art, Pattern en Scatter-penselen kunnen rasterafbeeldingen bevatten zodat designers snel complexe organische ontwerpen kunnen creëren met eenvoudige penseelstreken. Een nieuwe, moderne architectuur voor InDesign CC versnelt de performance. Adobe Muse™ CC biedt designers de mogelijkheid om HTML-websites te creëren en publiceren, zonder code te hoeven schrijven. De optie om binnen de browser te bewerken, maakt het mogelijk voor klanten om aanpassingen door te voeren binnen een gepubliceerde website, die vervolgens bekeken, goedgekeurd en geüpdatet kunnen worden door de designer.
  • Adobe Premiere Pro CC bevat indrukwekkende nieuwe bewerkingsmogelijkheden en verbeteringen waarmee editors efficiënt kunnen werken. Premiere Pro CC integreert krachtige kleuren-workflows met de toevoeging van de Lumetri™ Deep Color Engine om eenvoudig rijke kleurengradering toe te passen. De vernieuwde versie van Adobe After Effects® CC biedt motion graphics- en visuel effects-artiesten nog meer creatieve mogelijkheden en maakt het voor hen mogelijk om eenvoudig in 3D te werken met de nieuwe Live 3D Pipeline met Maxon Cinema4D-integratie. Er zijn tevens geheel nieuwe versies van Adobe SpeedGrade CC, Audition® CC, Prelude™ CC en Adobe Story CC Plus beschikbaar.
  • Voor Webdesigners en -ontwikkelaars bieden de Adobe Edge tools en -diensten duidelijke voordelen. Met de nieuwste versie van Edge Animate CC kunnen webdesigners eenvoudig en precies geanimeerde en interactieve content creëren door gebruik te maken van HTML, CSS en JavaScript. Voor gebruikers van Dreamweaver kunnen werken met de meest up-to-date CSS en properties via de intuïtieve visuele editing tool, CSS Designer. Adobe Flash® Pro CC bevat een modern, modulaire 64-bit architectuur die geheel opnieuw is gebouwd om nog sneller en betrouwbaarder te kunnen zijn.

Adobe Create Now

Voor deze introductie heeft Adobe tevens Create Now: a Celebration of Creativity, geïnitieerd. Tijdens de eerste maand van deze belangrijke updates ondersteunt Adobe een diversiteit aan kunstprojecten, onderstreept zij een verjaardag van een design-icoon en introduceert zij een forum voor creatieve professionals waarmee zij zich kunnen uitdrukken op een leuke, verbindende en onverwachte manier. Meer informatie over dit initiatief is te vinden op: http://adobe.ly/createnow.

Lidmaatschappen en beschikbaarheid
Deze grote update van Creative Cloud is direct beschikbaar. Huidige Creative Cloud-leden ontvangen alle innovatieve updates als onderdeel van hun bestaande lidmaatschap, zonder extra kosten. Het Creative Cloud-lidmaatschap voor individuele gebruikers bedraagt €49,99 per maand exclusief BTW, gebaseerd op een jaarlidmaatschap. Adobe biedt tevens een speciale introductieprijs voor gebruikers van CS3 of latere edities. Adobe biedt tevens speciale licentieprogramma’s voor enterprise-klanten, onderwijsinstellingen en overheid. Voor meer informatie, zie https://creative.adobe.com/plans.