Industry Wire

Geplaatst door GX Software

GX Software verstevigt positie in reisbranche

Na ANWB, FOX Vakanties, NBTC en DFDS Seaways gaat nu ook Vacanceselect met GX Software’s BlueConic aan de slag. Daarmee is GX Software een van de grote leveranciers in de reisbranche. Vacanceselect gebruikt BlueConic om digitale profielen op te bouwen van haar bezoekers, zodat de website zich kan vormen naar individuele voorkeuren. De inzet van BlueConic wordt begeleid door Mirabeau, partner van GX Software, dat eveneens zorgt voor het redesign van de website.

Voor Vacanceselect is het online kanaal essentieel: in 2013 verkocht het bedrijf 95% van haar reizen online. Met BlueConic wordt het rendement van online boeken nog groter, want deze personalisatieoplossing stemt het aanbod af op de persoonlijke reiswensen van bezoekers. BlueConic houdt vanaf het eerst contactmoment van iedere bezoeker bij waarnaar hij op zoek is. Op basis van voorkeuren voor bijvoorbeeld land, reisduur, accommodatie of faciliteiten, biedt BlueConic hem uit het ruime aanbod reizen de meest relevante opties aan.

Snel en gemakkelijk aan de slag
Voor Vacanceselect was de korte implementatietijd een belangrijke reden om voor BlueConic te kiezen. “Er zijn wel meer personalisatietools op de markt, maar daarbij duurt het vaak een half jaar tot een jaar voordat je er ook daadwerkelijk mee aan de slag kunt. BlueConic daarentegen draait heel snel, zonder dat er allerlei IT-ingrepen om de hoek komen kijken”, zegt Irene Smit, e-commerce manager bij Vacanceselect.

Verder speelde mee dat BlueConic heel flexibel in gebruik is. Marketeers kunnen bijvoorbeeld heel snel nieuwe campagnes laten draaien of extra variabelen toevoegen aan de digitale profielen. Om in te kunnen spelen op de verschillende seizoenen, is het voor marketeers in de reisbranche heel belangrijk om snel te kunnen schakelen.

GX Software helpt reisbranche met online personalisatie
Met Vacanceselect, ANWB, FOX Vakanties, NBTC en DFDS Seaways heeft GX Software inmiddels een stevige voet aan de grond in de reisbranche. CEO Willem Rossieau verklaart: “Vacanceselect’s keuze voor BlueConic bevestigt voor ons opnieuw dat personalisatie over alle online kanalen heen op basis van profielen significant meer rendement oplevert. Dat is in elke branche waardevol, maar zeker in de reisbranche, want daar verwachten reizigers online dezelfde persoonlijke en relevante service als bij het reisbureau.”

Over Vacanceselect
Sinds 1984 is Vacanceselect dé specialist op het gebied van vakanties op campings en vakantieparken in Europa. Vacanceselect is een van de eerste touroperators die haar reisaanbod verplaatste van brochures naar het web en staat te boek als gerenommeerde thuiswinkel. De cijfers onderschrijven dat: in 2013 werd de site door meer dan 4 miljoen mensen bezocht. Onder aanvoering van Mirabeau is Vacanceselect momenteel bezig om een compleet nieuwe website te maken, die gericht is op beleving, inspiratie, reisinformatie en conversie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht