Industry Wire

Head Office NL lanceert Head Office Sport

Hilversum, 21 januari 2014 – De komst van de sportbondentitels van Sanoma Nederland naar Head Office NL was voor het full service content marketing bureau dé reden om een nieuw label, Head Office Sport, op te richten. Met Head Office Sport onderstreept Head Office de ambitie om haar contentmarketingexpertise in het sport domein verder uit te rollen.

Voor Head Office NL stond 2013 vooral in het teken van de transitie naar een toekomstbestendig full service content marketing bureau waarbij de structuur van het bureau zich aanpaste aan de vraag van opdrachtgevers en de ontwikkelingen in de markt. De beslissing om de projecten van de sportbonden van Sanoma Nederland bij Head Office NL onder te brengen was dan ook een logische stap.

Head Office NL beseft dat de sportwereld een eigen benadering en werkwijze vereist. Om de focus daar goed op te leggen introduceert Head Office NL het nieuwe label Head Office Sport. Hiermee wordt sport een belangrijk speerpunt, nu en in de toekomst.

Met een eigen logo en een eigen plek op de Head Office NL website zullen de sportredacties hun werkzaamheden voortzetten en verder ontwikkelen. De volgende stap in de integratie is de verhuizing van alle medewerkers van de sporttitels naar Hilversum. Deze zal medio februari/maart plaatsvinden.

Onder dit label vallen de volgende merken:

  • Golf: GOLFJournaal, Golfers Magazine, Golf.nl
  • Hippische sport: Hoefslag, In de Strengen, Paard & Sport, Phryso
  • Hockey: Hockey.nl
  • Schaatsen: Schaatsen.nl

Per direct start ook Aldo Luinge, de nieuwe Account Director Sport, die leiding zal geven aan Head Office Sport. Aldo is geen onbekende, hij was hiervoor Salesmanager Sport, Motive & Games bij Sanoma en nauw betrokken bij de oprichting van het sportcluster. Zijn kennis van de sportwereld is van groot belang bij deze transitie.

Over Head Office NL

Head Office NL, onderdeel van Sanoma, vertaalt de marketingcommunicatiestrategie van opdrachtgevers naar een effectieve contentmarketingstrategie. Ook verzorgt het bureau de complete uitvoering daarvan. Storytelling is daarbij een wezenlijk onderdeel. De content is voor de totale doelgroep beschikbaar, vindbaar en deelbaar. Tot het portfolio behoren onder meer IKEA, Mercedes-Benz, Procter & Gamble, Heineken, KPN en E.ON. Head Office NL levert multimediale oplossingen en onderscheidt zich door klantdata te verrijken tot klantprofielen en deze te koppelen aan content die op het juiste moment, via het juiste kanaal naar de juiste persoon wordt gedistribueerd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht